×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
۸۰درصد تخت‌های عادی بیمارستان‌های معین کرونا در خوزستان پر شد

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان عصر یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در اداره کل مدیری بحران خوزستان اظهار داشت: نظارت بر رعایت پروتکل های صحیح بهداشتی و الزام به تقویت پویش استفاده همگانی از ماسک باید به عنوان مهمترین اقدامات در دستور کار مسئولان باشد.

وی با تاکید بر لزوم همگرایی بین بخشی افزود: امید است بتوان با همراهی همگانی و کمک های بین بخشی این بحران را  هر چه زودتر کنترل و پشت سر گذاشت.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از فرمانداران و مدیران حاضر در این نشست خواست با نظارت بر نحوه فعالیت مراکز دولتی و نیز سایر بخش‌های خصوصی و بازارها، جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تلاش نمایند.

خدمات الکترونیک می تواند در کاهش تجمعات اثر بخش باشد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت: سازمان مدیریت برنامه ریزی مجری طرح دولت الکترونیک است و باید اجرای این طرح را با شتاب بیشتری پیگیری و خدمات دستگاه‌ها مختلف را به صورت غیر حضوری دنبال کنند.

امید بن عباس افزود: هر خدمت الکتروینک می‌تواند نقش به سزایی در کاهش تجمعات و جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا ایجاد کند.

وی توضیح داد: با توجه به تجمع و تراکم جمعیتی که در حوزه بانک‌ها صورت می‌گیرد لازم است با هماهنگی شواری هماهنگی بانک‌های استان تعدادی از کارمندان بانک را تقسیم بندی و تعدادی را در نوبت عصر قرار دهیم تا از تراکم در یک بازه زمانی کوتاه جلوگیری شود.

وی یکی دیگر از مکان‌های ایجاد تجمع را مراکز خدمات و دفاتر پیشخوان عنوان کرد و گفت: اجرای نوبت دهی تلفنی و اینترنتی می‌تواند به کاهش تجمع در این مکان‌ها کمک کند.

بن عباس گفت: این اقدام را باید از دفاتر پیشخوان شروع کرد چراکه اساس کار آن‌ها بر پایه وب است و می‌توان این امر را در مدت زمان کوتاهی عملیاتی کرد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان این که بار زیادی بر دوش فرمانداران است توضیح داد: شاید نتوان برگزاری مراسم تشیع و عروسی را به صفر رساند اما می‌توان آن‌ها را کنترل کرد و با اقناع سازی این امر را میسر کرد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در منطقه سردشت دزفول یک مورد مراسم ترحیم که برای ۱۵ هزار نفر تدارک دیده شده بود با این روش منتفی شد و خودمان با حضور در مراسم و تقدیر از خانواده فرد درگذشته توانستیم آنها را از برگزاری مراسم منصرف کنیم.
وی ادامه داد: در چند نوبت گذشته که اقدام به تعطیلی در شهرهای قرمز کردیم اثر بخشی زیادی از خود نشان نداد و با توجه به این که وضعیت اقتصادی سختی بر اصناف و دیگر مشاغل نیز می‌تواند حاکم باشد باید از روش‌های دیگری برای کاهش تجمعات و جلوگیری از گسترش شیوع کرونا بهره برد.

بن‌عباس پیگیری مصوبات نشست های ستاد کرونا را بسیار مهم خواند و بیان کرد: مصوبات به صرف ابلاغ بی فایده است و  ضرورت دارد تا اجرایی شوند تا نتیجه  لازم حاصل شود.

وی همچنین به شلوغی‌های آزمایشگاه‌های خصوصی در برخی شهرستان‌ها اشاره کرد و از مسئولان  خواست این مساله  را پیگیری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: باید حداقل پنج کیمته ذیل ستاد استانی کرونا شامل کمیته بهداشت و درمان، اجتماعی و انتظامی،  اقتصادی و تامین کالا، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و  بازرسی و ارزیابی تشکیل شود و این کمیته‌ها با بررسی وضع موجود گزارش‌های میدانی و دقیق را به ستاد ارایه دهند و بر مبنای این گزارش‌ها اقدام به تصمیم‌سازی کنند.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

خوزستان دربحث شیوع بیماری کرونا از یک ماه پیش در وضعیت  قرمز قرار گرفته است و در روزهای اخیر تعداد مبتلایان این استان به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را تاکنون ناشی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، مردم و ادارات و همچنین افزایش بیماریابی عنوان کرده‌اند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.