×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول: استفاده نادرست از ماسک باعث انتشار کرونا می‌شود

یوسف پریدار روز یکشنبه در گفت وگوی تلویزیونی با شبکه استانی خوزستان افزود: مردم برای کنترل کووید-۱۹ باید پنج پروتکل بهداشتی را رعایت کنند که یکی از آنها شست و شوی دست‌ها است که باید به یک عادت همیشگی تبدیل شود.

وی بهداشت تنفسی را یکی دیگر از پروتکل‌های بهداشتی برای مهار کرونا دانست و گفت: باید آگاه باشیم که چگونه سرفه یا عطسه کنیم تا ترشحات تنفسی را به دیگران منتقل نکنیم همچنین باید نحوه استفاده از دستمال کاغذی را بدانیم و پس از آن دست‌هایمان را بشوییم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: استفاده درست از ماسک، جلوگیری از حضور در تجمعات و رعایت فاصله فیزیکی دیگر پروتکل‌های بهداشتی هستند که باید توسط مردم رعایت شوند.

وی سهم هر یک از پروتکل‌های بهداشتی را برای مدیریت کرونا ۲۰ درصد عنوان کرد و افزود: برخی مواقع به یکی از این موارد بیشتر توجه می‌شود و چهار پروتکل دیگر مغفول می‌مانند حال آنکه همه این موارد به یک میزان اهمیت دارند.

پریدار گفت: اکنون توجه به زدن ماسک بیشتر مورد توجه مردم است که باید نحوه استفاده از آن نیز مدنظر باشد زیرا بیشترین زمانی که ویروس بر سطح خارجی ماسک باقی می‌ماند هفت روز، بر اسکناس چهار روز و بر دستمال کاغذی بین سه تا چهار ساعت است.

وی افزود: هر ماسک جراحی فقط سه ساعت کاربرد دارد و بعد از آن باید تعویض شود این در حالی است که برخی افراد پس از استفاده ماسک را در منزل یا خودرو رها می‌کنند که این خود یک عامل انتقال ویروس است.

دزفول بعد از اهواز بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را در استان خوزستان دارد.

استان خوزستان در وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.