×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
تعدیل، اخراج و برخورد با کارگران را نمی‌پذیریم / کم‌کاری سازمان صنعت در برخورد با گرانی‌ها

سید کریم حسینی در نشستی خبری، اظهار کرد: قوه قضایه در ماه‌های گذشته به خوبی ظاهر شده است و امیدواریم با مدیریت آقای رئیسی گام‌های بلند هر چه سریع‌تر برداشته شود و در تمام رده‌های مختلف قوه، اصلاح را به دنبال داشته باشد. اقدامات خوبی در ماه‌های گذشته در این قوه دیدم که نشان‌دهنده عزم و اراده انقلابی ریاست قوه قضاییه است. قطعا اصلاح قوه قضاییه می‌تواند در اصلاح کشور به ویژه در مبارزه با فساد در تمامی رده‌ها و در بازدارندگی از جرم بسیار موثر باشد.

وی افزود: هفتم خرداد مجلس یازدهم با پیام مقام معظم رهبری کار خود را شروع کرد. این پیام پربار که نقشه راه بسیار با ارزشی برای دوره چهار ساله مجلس است، نکات بسیار ضروری دارد و مسیری که باید با قدرت بپیماییم را مشخص کرده است. اولویت این پیام اشاره به بحث اقتصاد و فرهنگ دارد. همچنین معیشت مردم امروز جزو ضروریاتی است که مجلس یازدهم از روزهای اول به آن پرداخته و درصدد هستیم که هم در استان و هم در کشور معیشت مردم و اصلاح امور را در اولویت‌ها برنامه ها و مصوبات مجلس قرار دهیم. موارد دیگری که باید در تمامی مقاطع به آن پایبند باشیم؛ بحث تعامل برادرانه با قوه مجریه و قضائیه است. تا زمانیکه مسئولین اجرایی کشور و استان مدیران خدوم، کارآمد و سالم باشند و مسیر خدمت به مردم و رعایت مصالح و رضایت مردم را دنبال کنند، در کنار آن‌ها و تکیه گاهی برای آن‌ها خواهیم بود.

* نظارت جدی نمایندگان مجلس بر مسئولین متخلف

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آمادگی نمایندگان استان برای همکاری با مسئولین قضایی استان، تصریح کرد: کسانی که امروز در هر رده و هر قوه‌ای خروج از مسیر قانونی و تخلف را در پیش بگیرند، قطعا با نظارت سرسختانه نمایندگان مجلس و با برخوردهای قضایی و ارگان‌های نظارتی روبرو می‌شوند. در مواردی که رهبر فرمودند، حق رد و قبول مدیران ارشد دولتی را از حقوق نمایندگان مجلس می‌دانند که قطعا ما در استان نیز با رعایت عدم تداخل قوا با یکدیگر و با استفاده از حق قانونی، در نصب و عزل‌ها دخالت نمی‌کنیم. ولی قطعا به عنوان وظیفه نظارتی ورود می‌کنیم و مدیرانی که کارآمد و سالم باشند، تقویت و در ابقای آن‌ها تلاش می‌کنیم و مدیرانی که ناکارآمد باشند باید در سریع‌ترین زمان برکنار یا اصلاح شوند؛ این یکی از اهداف قاطع و اساسی نمایندگان مردم استان خوزستان است.

حسینی ادامه داد: موضع گیری انقلابی در تمامی حوادث مهم داخلی و خارجی به عنوان هدف نمایندگان مجلس خواهد بود. سرگرم شدن به حواشی زیان‌بار را در برنامه‌ها نخواهیم داشت، نه از تخریب و نقدها می‌هراسیم و نه به تعریف و تمجیدها دل می‌بندیم. قطعا مسیر خدمت به مردم را با تمام توان شروع کردیم و در طول ۴ سال ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: واردکردن انگیزه‌های ناسالم شخصی، جناحی و قومی یکی از آفت‌های بسیار مضر برای کشور و استان است که ما رعایت این انگیزه‌ها را در عملکرد خود خواهیم داشت. نقطه ضعفی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند، بحث نمره نامطلوب ما در برقراری عدالت در دهه پیشرفت و عدالت است که در استان پر رنگ‌تر و متاسفانه کمتر از حد نصاب کشور است و این موضوع را به عنوان برنامه و دغدغه دنبال خواهیم کرد.

* نباید در خصوص مدیران ناکارآمد اهمالی صورت گیرد

رییس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: در خصوص برخورد با مدیران اجرایی استان، زحمات مدیران خدوم و زحمتکش کشور نباید ضایع شود و نباید در خصوص مدیران ناکارآمد اهمالی صورت گیرد. با احترام با مدیران استانی و کشوری برخورد می‌کنیم و قطعا از تخلفات و ناکارآمدی‌ها اغماض نمی‌کنیم و با شدت و قاطعیت و از نزدیک نظارت قانونی خود را بر عملکرد مدیران استانی از بالاترین تا پایین ترین رده دنبال می‌کنیم. همکاری، همراهی و انسجام با همکاران مدنظرمان است، ما مسابقه در عمل پاکیزه و نیکو را به فرمایش رهبر در استان و کشور خواهیم داشت. رقابت ما رقابت خدمت به مردم و پیگیری دغدغه‌های مردم خواهد بود. نمایندگان مجلس در استان، باید تغییر را در عملکرد خود شروع کنند.

* مطالبه جدی نمایندگان خوزستان از صنعت نفت

حسینی با اشاره به برنامه دهگانه و پیگیری آن، افزود: اولین مساله‌ای که در این برنامه‌ داریم، ارتباط مستمر و موثر با مردم است که بخشی از مردم قطعا اصحاب مطبوعات خواهند بود، دوم بهره مندی از نقطه نظرات صاحب نظران در سطوح مختلف دانشگاهی و حوزوی است که قطعا این کار دنبال خواهد شد. در خصوص صنایع موجود استان از جمله نفت، ما مطالبات جدی داریم. هنوز عوارض آلایندگی که باید نفت و سایر صنایع به استان بدهند، به شکل شفاف و صریح مشخص نشده است که این مطالبه اساسی و جدی نمایندگان مجلس خواهد بود. همچنین در خصوص مالیات بر ارزش افزوده‌ای که نفت و محصولات نفتی باید به استان بدهند، متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص برنامه‌های نمایندگان خوزستان در مجلس یازدهم، بیان کرد: در بحث کشاورزی جلسات و نشست‌هایی با نمایندگان و کارشناسان مربوطه داشتیم، قطعا یکی از محورهای اصلی که دنبال می‌کنیم رسیدگی به امور کشاورزی و موانعی است که در بخش کشاورزی وجود دارد.

* خوزستان یکی از بدترین وضعیت‌ها را در خصوص کارگران دارد

وی تاکید کرد: در خصوص امنیت شغلی و ثبات شغلی کارگران، قراردادهای منعقده با کارگران و عدم پرداخت حقوق و مطالبات کارگران، متاسفانه استان خوزستان یکی از بدترین وضعیت‌ها را دارد. تعدیل، اخراج و برخورد به اشکال مختلف با کارگران را نمی‌پذیریم.

وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی کارون کارگران را به بهانه‌های مختلف اخراج می‌کند، این شرکت باید به استان متعهد شود چون بِیس اصلی این شرکت در اهواز است. ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم. مطالبات کارگری شرکت آبفا یکی از دغدغه‌های روزانه ما در روزهای اخیر بود. در این خصوص قرارها و وعده‌هایی از مدیران مربوطه گرفتیم و با قاطعیت به دنبال احقاق حقوق این کارگران هستیم. البته در بخش فولاد و نفت اطلاعات و آماری داریم که قطعا به همه آن‌ها ورود می‌کنیم.

حسینی ادامه داد: در خصوص اشتغال اشتباهی که وجود دارد، نظریه پردازی و شعار دادن در این موضوع است که باعث نا امیدی و اعتماد کم جوانان شده است. امروز هر نماینده‌ای که می‌آید شعار اشتغال و پرداختن به بیکاری را می‌دهد. اینکه ما این مشکل را داریم کسی منکر این موضوع نیست اما ما باید به شکل عملی زمینه ایجاد فرصت اشتغال را داشته باشیم. اولین بحث ما در این زمینه تامین امنیت شغلی کارگران است، زیبنده خوزستان نیست که در یک هفته گذشته چندین تجمع کارگری داشتیم و یا شرکتی کارگران را اخراج می‌کند، این موضوع پذیرفتنی نیست. ما باید زمینه اشتغال را فراهم کنیم و موانعی که پیش روی مراکز تولید است را برطرف کنیم. در بخش کشاورزی وقتی به دنبال تامین حق آبه کشاورزان هستیم این باعث اشتغال، بخشی از جامعه می‌شود. وقتی برخی در انتصاب هیات مدیره و اداره نیشکر ورود می‌کنند و نیشکر را می‌خواهند به مدیریت غیربومی بکشانند، در مجمع نمایندگان با این افراد برخورد می‌کنیم. دلیلی ندارد مدیر و یا نماینده‌ای به خاطر منافع شخصی و یا گروهی، دست به تغییر مدیریت نیشکر استان بزند.

حسینی با بیان اینکه یکی از راه‌های اصلی پیشرفت و رونق اقتصادی استان، سرمایه گذاری، حمایت از سرمایه گذاران و برطرف کردن موانع است، گفت: هفته گذشته نشستی با فعالان بخش خصوصی داشتیم و به شکل ماهانه این نشست‌ها را دنبال می‌کنیم. برای مبارزه عملی با فساد در سطوح مختلف که واقعیتی است که باید به آن اذعان کنیم و در استان نیز کمتر از کشور دیده نمی‌شود، این موضوع را با راهکارهای عملی و با همکاری نهادهای نظارتی دنبال می‌کنیم. همچنین حمایت از مدیران کارآمد و سالم و برخورد با مدیران ناسالم در هر رده‌ای را وظیفه خود می‌دانیم. سپردن مدیریت به جوانان در معنای واقعی و نه شعاری، مد نظر ما است. یکی دیگر از اهداف ما همراهی و انسجام نمایندگان استان با سایر استان‌ها است، اخیرا نیز همکاری خوبی با نمایندگان چهارمحال و بختیاری را برای موضوع انتقال آب داشتیم و هفته آینده نیز در این مورد نشستی با رئیس سازمان محیط زیست خواهیم داشت.

* تکلیف قطار شهری اهواز باید در کمترین زمان ممکن مشخص شود

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص مترو اهواز گفت: از روز اول فعالیت مجلس پیگیر این کار بودیم. جزئیات، مسائل حقوقی و قراردادی آن به ما برنمی‌گردد و قطعا دو طرف قرارداد باید کارها را دنبال کنند. برای ما این موضوع مهم است که بالاخره تکلیف نهایی پروژه چیست و به کجا خواهد رسید. تعطیلی پروژه مترو به مصلحت استان و اهواز نیست و ما خواستار فعال شدن پروژه به صورت جدی هستیم، چنانچه تخلفی صورت گرفته باشد در کنار برخورد با متخلفین هستیم و چنانچه مدیران شهرداری این کار را دنبال کنند، در کنار آن‌ها هستم. برای ما شخص، شرکت و یا گروه هیچ مصونیت قانونی نخواهد داشت. هم در سطح کشور و هم در استان این موضوع را پیگیری می‌کنیم و باید تکلیف قطار شهری اهواز در کمترین زمان ممکن روشن شود. قطعا از ابزار قانونی خود در مجلس برای تحقق این کار استفاده می‌کنیم.

* کم کاری سازمان صنعت در برخورد با گرانی‌ها

حسینی با بیان اینکه گرانی‌های موجود قطعا یکی از دغدغه‌های اصلی است که به طور جدی در مجلس و استان در حال پیگیری آن‌ها هستیم، گفت: قطعا گرانی‌ها ریشه در یک ماه ندارد و مربوط به قبل از آن می‌شود و در ماه‌های قبل نیز وجود داشت. یکی از مطالبات اصلی مجلس از دولت، مشخص شدن وزیر مربوطه است که مهلت قانونی با اجازه رهبر تمدید شد. نظارتی که باید در کل کشور انجام شود، در استان ما به بدترین شکل صورت می‌گیرد و ما خواستار تشکیل یک جلسه اضطراری با استاندار و مسئولین سازمان صنعت استان شدیم. برای برخورد با گرانی ها متاسفانه کم کاری سازمان صنعت را در استان می‌بینیم.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های امروز ما بهداشت، درمان و مبارزه با کرونا است. متاسفانه استان ما جزو استان‌های قرمز با بالاترین آمار شیوع، بستری و مرگ و میر است. بخشی از این اخبار اگر در رسانه‌ها مطرح نمی‌شود به این دلیل است که علاوه بر مشکلاتی که وجود دارد، دغدغه و ناآرامی روانی بیشتری به مردم وارد نشود. تعداد آزمایشات، نحوه آزمایش، نحوه برخورد و اشغال برخی از تخت‌های بیمارستان‌های غیرکرونایی به مصلحت استان نیست که به طور جدی این موضوع را پیگیری کردیم. مسئولین استانی اعلام آمار کرونا را به وزارت بهداشت محول می‌کنند که با این موضوع مخالف هستیم و تقاضا کردیم که هرچه سریع‌تر آمار اعلام شود. در خصوص تخت‌های بیمارستانی، متاسفانه تمامی تخت‌های ویژه بیمارستان‌های استان در اشغال هستند و باید استفاده از ماسک تبدیل به یک فرهنگ است.

* قول وزیر نیرو برای توقف انتقال آب از تونل بهشت آباد، در صورت مخالفت سازمان محیط زیست با انتقال

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقال آب از سرشاخه‌های کارون گفت: ما در ماه گذشته به عنوان اولویت دو موضوع “آب و بهداشت” را دنبال کردیم. همچنین خدمت دو وزیر بهداشت و نیرو بودیم، در نشستی که با وزیر نیرو داشتیم در خصوص آب شرب، مجوز کشت برنج، فاز دوم طرح مقام معظم رهبری، شبکه فاضلاب استان و به ویژه اهواز و بحث انتقال آب صحبت‌های جدی شد. از وزیر نیرو این قول را گرفتیم که طرح تونل بهشت آباد به هیچ وجه شروع به کار نکند تا ما نشستی با رئیس سازمان محیط زیست کشور داشته باشیم. وزیر نیرو قول داد که اگر سازمان محیط زیست با انتقال آب از تونل بهشت آباد مخالفت کند به هیچ وجه این کار را شروع نمی‌کنند. خواسته ماهم جمع آوری کارگاه این پروژه است که متعلق به قرارگاه خاتم الانبیاء است که مذاکراتی با آن‌ها داشتیم و اعلام کردند که پروژه بدون پیوست زیست محیطی شروع نمی‌شود. همچنین در خصوص کیفیت آب شرب، یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند این موضوع را محقق کند، طرح غدیر است. این موضوع با وزیرنیرو، استاندار و مدیران آبفا مطرح شد. خوشبختانه کارهای خوبی صورت گرفته اما اکنون نیاز به برقراری یک خط ۸ کیلومتریی از یکی از کانال‌های آب دز به ایستگاه ام الدبس است. با محقق شدن این موضوع کمیت و کیفیت آب شرب اصلاح خواهد شد.

* صنعت فولاد از صنعت نفت هم مهم‌تر است

وی در پایان گفت: باید با دقت نظارت کنیم و تغییرات را زیرنظر داشته باشیم و اکنون داریم به سمتی  می‌رویم که در مدیریت صنعت فولاد از افراد بومی استفاده شود. این صنعت بسیار مهم است و امروز از صنعت نفت نیز مهم‌تر و درآمدزاتر است و می‌تواند به نفع رونق اقتصادی استان باشد. ما در استان مراکز تولیدی داریم که معطل هستند که باید به رونق آنها کمک کنیم. در لوله سازی که اخیرا رونق گرفته است باید کمک کنیم. گرچه اصرار داریم که در مدیریت شرکت‌ها از مدیران بومی استفاده شود؛ برای اینکه فرصت اشتغال را در اختیار استان قرار دهند.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.