×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
نیروگاه رامین نسبت به پرداخت عوارض آلایندگی اقدام کند

حجت الاسلام سید حسین آلبوشوکه امام جمعه ملاثانی در جمع خبرنگاران با انتقاد از عدم پرداخت عوارض آلایندگی توسط نیروگاه رامین به شهرداری، اظهار کرد: آلاینده‌های زیست ‌محیطی تهدیدی جدی علیه سلامت مردم است و باعث شده تا شهروندان در معرض عوارض ناشی از  آلاینده‌های خطرناک قرار بگیرند و این امر موجبات به خطر افتادن سلامت مردم شده است.

وی با بیان این که استفاده از سوخت مازوت به جای گاز باعث افزایش آلایندگی و بالا رفتن میزان دی‌اکسید گوگرد هوا می شود که توسط نیروگاه رامین وارد اتمسفر شده و باعث از بین رفتن درختان، فضای سبز و آلودگی هوا می شود.

امام جمعه ملاثانی تصریح کرد: متأسفانه نیروگاه رامین عوارض قانونی را که براساس قانون باید به شهرداری پرداخت کند، پرداخت نمی کند.

وی ادامه داد: با پرداخت عوارض توسط نیروگاه، شهرداری قادر خواهد بود امکانات و خدمات قابل توجهی را در شهر ارایه دهد که بواسطه آن شهر نیز جان تازه ای به خود می گیرد و شهروندان نیز می توانند نتایج ملموس آن را در سطح شهر مشاهده کنند.

آلبوشوکه خطاب به مدیرعامل نیروگاه رامین گفت: شهروندان به شدت از وجود آلاینده‌ها متضرر شده‌اند و مدیرعامل نیروگاه رامین باید در این خصوص پاسخگو باشد و به محیط پیرامونی خود توجه بیشتر و مناسب‌تری داشته باشد و حقوق مردم منطقه را رعایت کند.

امام جمعه ملاثانی همچنین از عدم توجه نیروگاه رامین به مسئولیت های اجتماعی در محیط پیرامونی انتقاد کرد و گفت: این عدم مسئولیت، عدم عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را با خود به همراه داشته و با بی‌اهمیتی به ابعاد اجتماعی مشکلاتی را برای منطقه در پی داشته است.

وی متذکر شد: نیروگاه رامین به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ در شهرستان باوی باید برای حل مشکلات و اجرای فعالیت های عام المنفعه در منطقه توجه کرده و در کنار ارائه خدمات حتما به فعالیت‌هایی برای بهبود محیط زیست و حل مشکلات شهرستان نیز بپردازد.

آلبوشوکه خاطرنشان کرد: بنده تا حصول نتیجه دست از پیگیری برنمی دارم و از تمام ظرفیت ها برای دفاع از حقوق عامه مردم استفاده خواهم کرد.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.