×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
لزوم حمایت از مجموعه قطعه‌سازان داخلی خوزستان

غلامرضا شریعتی در حاشیه افتتاح نمایشگاه دائمی نهضت ساخت ایران که در شهرک صنعتی شمار ۴ اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه پیش از این تنها به تولیدات داخلی عرضه شده ما در بازار اختصاص داشت.

وی افزود: طبق سیاست های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، باید فرصت به نمایش گذاشتن کالاهای داخلی مورد استفاده در صنایع کشور به صورت دائم فراهم شود تا امکان سفارش دادن این صنایع مهیا گردد.

استاندار خوزستان بیان کرد: این کار باعث خواهد شد که متناسب با نیاز صنایع، شاهد تولید قطعات در استان، حمایت از تولیدات داخلی و جمع آوری مجموعه کامل از قطعه سازان در خوزستان باشیم.

شریعتی افزود: حمایت و تقویت مجموعه قطعه سازان داخلی باعث خواهد شد به تدریج و با کسب تجربه در ساخت قطعات مختلف، شاهد تکمیل زنجیره ساخت قطعات داخلی در یک مجموعه باشیم.

وی ادامه داد: پروژه مهم و استراتژیک احداث خط لوله گاز ترش گوره به جاسک که امروز با دستور رئیس‌جمهور شاهد آغاز عملیات اجرایی آن بودیم، یکی از پروژه هایی است که علیرغم وجود صنایع خط تولید آن در کشور به ویژه در خوزستان، تاکنون وارداتی بود.

استاندار خوزستان گفت: اسلب این صنعت توسط فولاد مبارکه اصفهان و ورق و لوله آن توسط شرکت های فولاد اکسین خوزستان و لوله سازی اهواز ساخته می شود و با حمایت از شرکت لوله سازی ماهشهر، این شرکت نیز در ساخت لوله پروژه فعال شده است.

شریعتی بیان کرد: در یک مدت کوتاه خط لوله یک هزار کیلومتری پروژه تولید می شود و امنیت ملی ما را از شرایط بسیار پایدارتری برخوردار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه دائمی نهضت ساخت ایران با محوریت عرضه محصولات تولیدشده امروز با حضور معاون وزیر صمت، در شهرک‌های صنعتی خوزستان افتتاح شد.

این نمایشگاه، در محل مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک‌های صنعتی خوزستان واقع در شهرک صنعتی شماره ۴ اهواز و در مساحت ۵۰۰ مترمربع و با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان احداث شده است.

هدف از احداث این نمایشگاه، برگزاری نشست های B۲B و رفع نیازهای ساخت داخل جهت بومی سازی قطعات، تجهیزات و کالاهای مورد نیاز کشور است. ۱۳۴ واحد صنعتی با عرضه ۱۲۰۰ محصول در این نمایشگاه حضور دارند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.