×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان نسبتاً بالا است/تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها طبیعی است

رضا نجاتی سخنگوی ستاد کرونا خوزستان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها بخصوص در شهرستان‌هایی که یک بیمارستان وجود دارد یک امر طبیعی است به جهت آنکه آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان نسبتاً بالا است.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در تلاش برای ظرفیت‌سازی هستند اما این بیم وجود دارد که در یک مقطعی پتانسیل‌های موجود پاسخگوی شرایط نباشند.

سخنگوی ستاد کرونا خوزستان گفت: طی اخباری که در گذشته نیز اعلام کردیم در ستاد ملی مبارزه با کرونا این تصمیم گرفته شد که در استان‌هایی با شرایط قرمز، اختیارات به استان‌ها داده شوند که این مصوبه در کمیته نظامی امنیتی کشور مطرح شد و به استان‌ها ابلاغ گردید تا دانشگاه‌های علوم پزشکی براساس وضعیت قرمز شهرستان‌ها تصمیم‌گیری نمایند.

وی ادامه داد: تصمیم هر دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر رفتارهای جدید برای مقابله با کرونا باید به ستاد استانی داده شود و ستاد استانی آن را به ستاد ملی ارسال کند تا پیشنهادات بررسی شوند که این امر یک پروسه طولانی را به دنبال دارد.

رضا نجاتی تصریح کرد: انتظار می‌رود اختیار اجرایی شدن تصمیم‌گیری‌ها به استان‌ها داده شود تا در صورت لزوم اعمال هرگونه محدودیتی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی گفت: از مردم تقاضا می‌شود برای حفظ سلامتی خود دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با کمبود امکانات مواجه نشویم.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.