×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اقدام هوشمندانه نماینده ایذه و باغملک در مجلس؛کمیسیون حیاتی برای خوزستان

در حالی که در روزهای گذشته، خبر عدم وحدت و همدلی نمایندگان استان در کسب کرسی های کمیسیون های مهم مجلس و ماجرای از دست دادن کرسی ریاست کمیسیون انرژی در رسانه ها انعکاس وسیعی داشت،

اما خبر عضویت عبداله ایزدپناه نماینده مردم شهرهای ایذه و باغملک در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی حکایت از هوشمندی این نماینده مجلس بود که به دور از فضاهای حاشیه ای اینک تنها سنگربان خوزستانی ها در این کمیسیون مهم و حیاتی است.

متاسفانه در حالی که همه نمایندگان استان در مجلس، بر تلاش بر جلوگیری از طرح های انتقال آب کارون تاکید می کنند، اما این تنها ایزدپناه بود که اهمیت استراتژیک کمیسیون کشاورزی و آب را درک کرد و موفق به راهیابی به این کمیسیون شد. متاسفانه با وجود سهم عظیم خوزستان در کشاورزی، وجود رودخانه های پرآب کشور در استان که مورد طمع کویرنشینان واقع شده و همچنین ظرفیت های بالای محیط زیستی، تالاب ها و…، اینک استان ما تنها یک نماینده در کمیسیون کشاورزی و آب مجلس دارد!

این در حالی است که بسیاری از شهرها و مناطق استان از مشکل بی آبی و یا کم آبی رنج می برند و در دو دهه گذشته، خشکسالی باعث بروز مشکلات بسیاری در استان شده است. واقعا جای گلایه و انتقاد از نمایندگان استان باقی است که چرا با وجود اهمیت بالای کمیسیون کشاورزی و آب، اینگونه سرسری با آن برخورد شد و اگر ایزدپناه با سماجت و پیگیری و لابی موفق به ورود به کمیسیون نمی شد امروز استانی با ۱۸ نماینده، سهم بالا در تولیدات کشاورزی و منابع آبی نماینده ای، در این کمیسیون نمی داشت!

گرچه اینک کار نماینده ایذه و باغملک در این کمیسیون دشوار خواهد بود اما باز هم جای قدردانی دارد و ای کاش سایر نمایندگان هم اهمیت این کمیسیون را مورد توجه قرار می دادند همچنانکه نمایندگان سایر استان ها حواس شان به این مهم بود و نمایندگان اصفهان توانستند ریاست این کمیسیون را کسب کنند، آن هم در روزهایی که خبرهای پروژه انتقال آب کارون از کانال بهشت آباد در رسانه ها منتشر می شود!

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.