×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قوانین و مقررات قدیمی، مانع فعالیت تولیدکنندگان

شهلا عموری در نشست رئیس‌کل دادگستری خوزستان با فعالان اقتصادی و صنعتی که در شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: صنایع مادر استان خوزستان نه تنها به صنایع کوچک کمک نکرده‌اند بلکه در موارد زیادی باعث وارد کردن ضرر و زیان به این بخش شده‌اند و مشکلات فراوانی برای حوزه‌های پایین‌دستی به وجود آورده‌اند.

افزود: بخش تولید با توجه به شرایط اقتصادی کشور در حال حذف شدن است و مشکلات و فشارهای بسیاری را متحمل شده است.

عموری بیان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتگران با مشکلات مختلف مالیاتی، تورم و بیمه و رانت‌بازی مواجه هستند و این مسائل آنها را به تنگ آورده است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: موانع بر سر راه تولیدکنندگان بسیار زیاد است و زمانی که موانع حذف شوند، می‌توانیم شاهد رونق تولید در کشور و استان خوزستان باشیم؛ یکی از مهمترین مشکلات، قوانین و مقررات بسیار قدیمی است که مانع فعالیت آسان تولیدکنندگان می‌شود.

وی از آمادگی برای ایجاد شعب قضایی در بخش خصوصی خبر داد و گفت: با توجه به تصویب لایحه تجارت، باید در مدت زمان سه سال حوزه قضایی برای بخش تجارت ایجاد شود. اتاق بازرگانی اهواز این آمادگی را دارد زیرا ایجاد چنین مراکز قضایی و داوری می‌تواند به حل مشکلات واحدهای تولیدی کمک کند.

در این نشست همچنین نعمت‌الله بیرانوندی مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان بیان کرد: قاچاق یک مقوله مهم و خطرناک برای واحدهای تولیدی است و دستگاه‌های نظارتی در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند با این مساله مبارزه کنند و مانع آن شوند.

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی، نداشتن واحدهای حقوقی قدرتمند است تا این بخش‌ها بتوانند از ظرفیت قوه قضاییه بهره‌مند شوند و کمتر با مشکلات حقوقی دست و پنجه نرم کنند.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.