×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
۴۰ تانکر همچنان به روستاهای غیزانیه آبرسانی می‌کنند

رسول ساکی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه در جمع خبرنگاران درخصوص تصاویر منتشرشده مبنی بر ترک غیزانیه توسط تانکرهای آبرسان پس از افتتاح فاز اول طرح آبرسانی گفت: پس از افتتاح آزمایشی فازنخست، چند تانکر آبرسان متعلق به دستگاه‌هایی مانند شرکت صنایع فولاد و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به تصور رفع مشکل آبی تمام روستاها اقدام به ترک محل کردند.

وی ادامه داد: با افتتاح فاز نخست پروژه آبرسانی به غیزانیه باتوجه به ظرفیت شبکه داخلی آب تعدادی از روستاها از نعمت آب شرب به صورت شبانه روز بهره‌مند شدند و برنامه‌ریزی شده تا برخی دیگر از روستاها به دلیل فاصله بیشتر از تاسیسات فاز اول حدود ۶ تا هشت ساعت در روز آب داشته باشند.

ساکی گفت: البته ممکن است درحال حاضر ایراداتی در اجرای این برنامه‌ریزی وجود داشته باشد اما درحال تلاش هستیم تا مشکل آب شرب این روستاها برطرف شود.

بخشدار غیزانیه یادآور شد: درکنار فاز دوم مسئولان تلاش می‌کنند تا فاز سوم طرح آبرسانی به این بخش نیز انجام شود، فاز سوم شامل اتصال تاسیسات نزهه به دهلایه است و اعتبار آن مصوب شده است. با اجرای فازهای دوم و سوم این طرح مشکل آب شرب تمام روستاهای بخش غیزانیه حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: حدود ۱۸ روستای غیزانیه از سمت شهرستان کارون به صورت نوبت‌بندی آب دریافت می‌کنند و شبکه داخلی دارند مقرر شد با تمهیداتی از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی، این نوبت‌بندی نظم‌دهی و ساماندهی شود .

ساکی بیان کرد: در برخی رسانه‌ها عنوان شده بود که روستاهای بخش غیزانیه که از سمت شهرستان رامهرمز آب دریافت می‌کنند دچار مشکل قطعی آب هستند درحالی‌که آب موجود در این شبکه بین برخی روستاهای غیزانیه، رامهرمز و رامشیر نوبت‌بندی می‌شود.

ساکی گفت: قرار بود شرکت آبفای خوزستان آب شرب روستای شاوه‌ها را از تاسیسات کمتوله های رامهرمز جدا و به خود شهرستان رامشیر بسپارد با این اقدام آب شرب بیشتری به تعدادی از روستاهای غیزانیه اختصاص می‌یابد.

رییس اداره بهره‌برداری امور آبفا روستایی اهواز نیز در این خصوص بیان کرد: پروژه آبرسانی به بخش غیزانیه در سه فاز طراحی شده‌است که فاز نخست آن به بهره‌برداری رسید.

محمود آریا خاکی ادامه داد: درحال حاضر فاز دوم پروژه به طول ۲۸ کیلومتر در چهار جهت توسط پیمانکار درحال انجام است، پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه ۲۰ کیلومتر باقی مانده از فاز دوم به اتمام برسد و روستاهای بخش غیزانیه به ویژه قسمت شرقی به آب پایدار و سالم دسترسی پیدا کنند.

وی بیان کرد: فاز سوم این پروژه نیز شامل تعویض خطوط فرسوده و شبکه‌های توزیع آب به طول ۲۵ کیلومتر است.

استاندار خوزستان پیش از این گفته بود تکمیل طرح آبرسانی به بخش غیزانیه ار توبع شهرستان اهواز سبب می‌شود که آب شرب ساکنان روستاهای این بخش تا ۲۰ سال آینده تامین شود و مشکلی برای آب‌شرب نداشته ‌باشند.

در گام نخست طرح آبرسانی به غیزانیه امکان انتقال حداقل ۱۷هزار مترمکعب آب به سمت ایستگاه نزهه فراهم شده است، از ۳۰ روستای غیزانیه که به آب شرب دسترسی پیدا کرده‌اند،  تعداد ۱۲ روستا به صورت شبانه روز و ۱۸ روستا به صورت ۱۰ ساعت در روز آب خواهند داشت.

در گام دوم این طرح نیز قرار است آب شرب روستاهای رامشیر که از چاه‌های کمتوله آب دریافت می‌کنند، از شرق اهواز جدا شده تا از تاسیسات کمتوله به روستاهای شرق اهواز آبرسانی شود. گام سوم این طرح نیز عملیات آبرسانی از ایستگاه صفیره به ایستگاه نزهه است. آبرسانی به هشت روستای دهستان مشرحات نیز در دستورکار قرار دارد.

مردم بخش غیزانیه سوم خرداد جاری در اعتراض به مشکل آب آشامیدنی این بخش و نیز اجرا نشدن طرح آبرسانی به این منطقه پرجمعیت تجمع کردند.بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

رییس جمهوری نهم خرداد امسال به وزیر نیرو دستور داد حل کامل و سریع مشکل آب منطقه غیزانیه اهواز را به صورت مستمر پیگیری کند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.