×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
تغییر رفتار بهترین تضمین‌کننده کنترل ویروس کرونا است

آرش یلالی سه‌شنبه در کارگروه مشترک آموزش و اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با کرونا آبادان اظهار داشت: تغییر رفتار و سیک زندگی مردم و توجه به مسائل و نکات بهداشتی و خودمراقبتی تضمین می‌کند وارد فاز کنترل بیماری کووید ۱۹ در منطقه شویم.

وی با اشاره به اهمیت مراقبت از افراد پرخطر در شرایط فراگیری کووید ۱۹ در شهرستان‌های تابع دانشکده علوم پزشکی آبادان(خرمشهر، آبادان و شادگان) اضافه کرد: برای اینکه تغییر رفتارها دائمی‌ شود و متاثر از زمان نباشد از افراد متخصص در این زمینه استمداد طلبیدیم تا با کمک آنها آموزش‌های مختلف را به مردم ارائه کنیم.

یلالی ادامه داد: استان‌های جنوبی کشور در اواخر بهار با افزایش موارد ابتلا به ویورس کرونا شدند و وارد پیک بیماری کووید ۱۹ شدند و انتظار داریم حالت ایستای کنونی تا ۲هفته آینده استمرار داشته باشد و بعد از آن شاهد سیر کاهشی آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با ویروس کرونا ایجاد محدودیت به طور حتم به ما کمک می‌کند و درخواست خود را در این خصوص به مقامات بالاتر در کشور، استان و شهرستان اعلام کردیم ولی هر محدودیتی که با تغییر رفتار همراه نباشد برای مدتی آتش بیماری را کاهش می‌دهد و بعد از آن با هجوم دوباره به تجمع‌ها  این آتش گسترده خواهد شد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود:در واقع در کنار ایجاد محدودیت و یا حتی بیشتر از آن، تغییر رفتار و سبک زندگی در این روزها حائز اهمیت است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با کرونا در خصوص این نشست گفت: این کارگروه با تاکید بر سه محور آموزش همگانی برای تغییر سبک زندگی در مواجهه با ویروس کرونا و جلوگیری از بازگشت مردم به رفتار گذشته و عادی شدن وضع، اجرای برنامه‌های آموزشی برای مراقبت از گروه‌های پرخطر و در نهایت آموزش اصناف و مشاغل برگزار شد.

حسین کایدخورده افزود:مردم ضمن رعایت اصول بهداشت فردی همچون شستشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمع‌ها، تاکید بر استفاده از ماسک توسط تمام افراد جامعه با این دیدگاه که همه را ناقل بیماری فرض کنیم و نزدن ماسک بعنوان یک رفتار ناشایست در جامعه تلقی شود مورد تاکید قرار گرفت.

وی گفت: مقرر شد تمام سازمان‌ها و نهادهای همکار در حوزه سلامت توان و ظرفیت‌های خود را برای اجرایی و نهادینه کردن این رفتارها بکار گیرند تا شاهد کاهش بار  بیماری در منطقه جنوب غرب استان خوزستان باشیم.

در این نشست مسئولان روابط عمومی، معاونت‌‎های اجتماعی فرهنگی و نهادهای آموزشی، دانشگاه‌ها، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی حضور داشتند.

آبادان، امیدیه ، اندیمشک، ماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر و مسجدسلیمان در وضعیت قرمز و خرمشهر در وضعیت نارنجی از نظر ابتلا به کرونا قرار دارند.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می‌برند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.