×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
مدیریت قوی، متمرکز و متخصص رمز عبور ازبحران ها و موجب جهش تولید در شرکت توسعه نیشکر شده است
علیرضا عبدالله نژاد

 علیرضا عبدالله نژاد
 علی مدحجاوی معاونت هماهنگی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به حوادث سیل اخیر و مشکلاتی که برای اراضی نیشکر در سال ۹۸ بوجود آمد، اظهار کرد: واحدهای شمالی چون کشت و صنعت های امام خمینی ، دهخدا وسلمان فارسی بیشترین میزان درگیری با سیل اخیر را داشتند و با توجه به اینکه اواسط فروردین تا شهریور زمان طلایی برای برداشت محصول است عملا این زمان ازکشت و صنعت ها گرفته شد و متاسفانه آب تا اواخر خرداد و اوایل تیرماه زمین ها را احاطه کرده و مشکلات فراوانی را بوجود آورده بود.
علی مدحجاوی بیان داشت : شرکت توسعه نیشکرتا به قبل از خرداد ماه سال گذشته شرایط مساعدی نداشت وانسجام لازم را از دست داده بود و پرسنل دچار یک نگرانی ونا امیدی از حوادث پیش آمده شده بودند که همزمان تغییرات در حوزه مدیریت و انتصاب دکتر ناصری بعنوان مدیر عامل جدید صورت گرفت تا بلکه شرکت توسعه نیشکر بتواند بر مشکلات غلبه کند و از این برهه سخت عبورنماید.
کاهش ۵۰ درصدی تولید شکردرسال گذشته براثر سیل
معاون هماهنگی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: خشکسالی و همچنین سیل پس از آن باعث شد تا تولید شکر نسبت به مدت مشابه تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند و همین امر می توانست سبب بروز مشکل در پرداخت حقوق پرسنل و هزینه های جاری شرکت شود که با روی کار آمدن آقای دکتر ناصری، وضعیت ناهمگون و نامناسب سابق با انتخاب معاونت های جدید وتازه نفس در حوزه های مختلف همچون معاونت کشاورزی و صنعت که ازافراد با تجربه و علمی بودند با یک برنامه ریزی دقیق به طور کامل ساماندهی و مدیریت شد وجان تازه ای به شرکت های درگیر سیل تزریق گردید و عملیات تخلیه آب از مزارع و بازسازی آنها از اول تیرماه با کمک سایر ارگانهای امداد رسان همچون سپاه ولی عصر (عج) خوزستان به سرعت آغاز گردید و امید دوباره به مجموعه و پرسنل بازگشت.
افزایش بی سابقه سطح زیرکشت در مزارع نیشکر
مدحجاوی افزود: پس ازعملیات تخلیه آب از مزارع کشت و صنعت های دهخدا، سلمان فارسی و امام خمینی با دستور دکتر ناصری و با همکاری معاونت کشاورزی، بسرعت برنامه افزایش کشت برای جبران بخشی از خسارات وارد شده ناشی ازسیل در دستور کار قرار گرفت و به مرحله اجرا درآمد که این افزایش سطح زیر کشت در طول تاریخ این شرکت بی سابقه بوده است.
وی در توضیح بیشتر مطلب فوق تاکید کرد: از سال ۱۳۷۰ تا سال گذشته برنامه شرکت های هفت گانه مبتنی برکشت سالیانه ۱۲ هزار هکتار بود که با همکاری پرسنل و همت مدیران واحدها یک کار جهادی صورت گرفت و در سال ۹۸ میزان سطح زیر کشت به ۲۱هزار و ۶۰۰ هکتار افزایش یافت و واحد به واحد این برنامه به مرحله اجرا درآمد.
معاون هماهنگی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به افزایش ۵۰ درصدی کشت نیشکرنسبت به سالهای نرمال اشاره و بیان کرد: با همکاری تمام واحدها در شهریورماه ۹۸، به رکورد کشت ۲۱ هزار و ۶۲۱ هکتار از اراضی رسیدیم که در سال های قبل از مدیریت جدید کمتر از۱۴ هزار هکتار کشت انجام می شد.
وی همچنین افزود: برای جبران کسری در نقدینگی و برای اینکه مشکلی در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و بیمه آنها تا زمان عادی شدن اوضاع شرکت به وجود نیامد با کمک خوب و به موقع استاندار خوزستان و مدیر کل سازمان صمت خوزستان مجوزهای لازم برای واردات شرکت به شرکت توسعه نیشکر داده شد و بدین شکل ضمن فعال نمودن کارخانه های تولید شکر برای تمام سال بخشی ازمشکلات نقدینگی با این راه حل مرتفع گردید و این مهم نیز به خوبی مدیریت شد.
همکاری خوب مجموعه های خدمات رسان استان برای عبور از مشکلات
مدحجاوی ضمن تقدیر از همکاری همه جانبه مجموعه مدیریتی استان در صدور مجوزها و افزایش حمایت از شرکت به منظور تامین شکر مورد نیاز مردم در ستاد تسهیل رفع موانع تولید ، اظهار کرد: در طول یک سال اخیر برخی سازمان های خدمات رسان در کنار ما بودند و بسیار همدل و همراه ما در کاهش مشکلات شدند منجمله شرکت گاز، شرکت توزیع برق خوزستان و سازمان امور مالیاتی با دادن یک مهلت ۹ ماهه برای دریافت مطالبات خود کمک بسیاری به مجموعه شرکت توسعه نیشکر کردند.
وی عنوان کرد: موضوع مهم دیگری که در یک سال اخیر در مجموعه بزرگ توسعه نیشکر وصنایع جانبی شاهد آن بوده ایم استفاده از ظرفیت و پتانسیل نخبگان و همچنین جوان گرایی در بخش های مختلف مدیریتی شرکت بوده است.
معاون هماهنگی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اضافه کرد: مدیرعامل جدید علاوه بر تجربه، تخصص و سواد علمی، نمونه یک مدیر موفق بومی است که از مناطق روستایی و محروم رشد کرد و توجه خاصی نیز به این مناطق به ویژه روستاهای اطراف و اراضی کشت و صنعت های نیشکر دارد.
اولویت استخدام با جوانان بومی منطقه است
وی در ادامه گفت: دکتر ناصری همواره بر استخدام نیروهای بومی منطقه و از جوانان روستایی تاکید دارند به طوری که در صورت استخدام نیرو، باید اقشار ضعیف و محروم که در مجاورت شرکت ها هستند، در اولویت استخدام قرار گیرند.
مدحجاوی تاکید کرد: با توجه به قانون منع بکار گیری بازنشستگان که مشمول شرکت توسعه نیشکر نیزمی باشد از سوی دستگاههای نظارتی مثل سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کشور بشدت بر شرکت فشاروارد می شد که باید مدیران و پرسنلی که سالیان زیادی اززمان بازنشستگی آنها گذشته بود از سیستم کاری خارج می شدند تا افراد متقاضی کار وجوانان جایگزین آنها شوند که با درایت مدیرعامل جدید شرکت توسعه نیشکر به درستی پیگیری و انجام گرفت.
پیش بینی تولید ۵۰۰ هزار تن شکر در سال جاری
وی برنامه ها و افق پیش روی شرکت را اینگونه بر شمرد و گفت: یکی ازاهداف شرکت افزایش کشت و جهش در تولید است که طبق برنامه های تدوین شده برای سال های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ افزایش اراضی کشت را خواهیم داشت و در مردادماه سالجاری عملیات کشت با قوت هر چه تمام انجام و آسیب ها و مشکلات قبل به نحوی جبران خواهد شد.
معاون هماهنگی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به تکمیل بازسازی اراضی آسیب دیده اشاره کرد و افزود: در سال ۹۸ بیش از پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات و اراضی شرکت توسعه نیشکر خسارت وارد شد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور هیچگونه پولی بجهت جبران به شرکت پرداخت نشده و کارهایی که تاکنون در توسعه نیشکر انجام شده از طریق منابع داخلی شرکت انجام شده است.
وی در ادامه خبرداد: برای سال زراعی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ برداشت از حدود ۶۱ هزار و ۶۷۹ هکتار اراضی پیش بینی شده که از این مقدار حدود پنج میلیون تن نیشکر تولید می شود و از این میزان نیشکر بیش از ۵۰۰ هزار تن شکر تولید خواهد شد.
پرداخت اقساط معوقه سالیان گذشته شرکت به سیستم بانکی
این مقام مسئول در خصوص پرداخت بدهی ها به سیستم بانکی اظهار داشت : یکی ازاقدام خوب وموثر که با مدیریت دکتر ناصری انجام گرفت پرداخت اقساط عقب افتاده به بانک ها مربوط به سالهای ۹۴ تا ۹۹ می باشد . در واقع همان بدهی های که موجب شده بود شرکت توسعه نیشکر در لیست سیاه بانکی قرار گیرد که از اول فروردین امسال مجددا باز پرداخت اقساط به سیستم بانکی شروع شد و تا خردادماه با پرداخت بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال به بانک ها شرکت از شرایط قبلی خارج و امروز به یک مشتری خوش حساب و خوشنام بانکی تبدیل شده است.
تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری با جهش در تولید
مدحجاوی در پایان و در تکمیل مطلب فوق عنوان کرد: برای سال زراعی ذکر شده تولید حدود ۱۹۷ هزار تن ملاس، ۸۰ هزار متر مکعب ام دی اف،۳۶میلیون لیتر الکل طبی و ۱۰ هزار تن خمیرمایه پیش بینی شده است که این آمار نسبت به سال ۹۸ اعداد جهشی را نشان می دهد که بواقع فرمایشات وتاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص تحقق یافته که خود مرهون تدبیر و تلاش شبانه روزی مجموعه مدیریتی وهمکاری وهمراهی خوب پرسنل شرکت توسعه نیشکر در جلوگیری به حاشیه رفت شرکت و برگرداندن ثبات و آرامش به این مجموعه بزرگ تولیدی و صنعتی در خوزستان بوده است.

منبع خبر : آفتاب نیوز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.