×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
همه باید نسبت به کرونا احساس خطر کنند

سیدکریم حسینی  در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا در اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: اگر با همین روش برای مقابله با بیماری کرونا پیش برویم آخرین استان در کشور برای مقابله با آن خواهیم بود لذا ضرورت دارد برای خروج از این وضعیت از همکاری قوه قضاییه و نیروی انتظامی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در برهه فعلی ضرورت دارد که از قوه قهریه در جلوگیری از برپایی تجمع‌ها، آیین‌های ترحیم و عروسی استفاده، و قاطعانه جلوی آن‌ها ایستاد؛ همه ما از نماینده  گرفته تا مردم و مسوولان در برابر این پدیده موظف و مسوول هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: پس از گذشت چهار ماه از شیوع کرونا با ۲ آفت روبه رو هستیم نخست اینکه فرسایشی عمل می‌کنیم و کادر درمانی دچار فرسایش شده و رگه‌های خستگی را در آنها دیده می‌شود و آفت دوم عادت کردن به اوضاع و تطابق با آن است و  گویی تسلیم امر بیماری کرونا شده‌ایم.

وی بیان کرد: اگر بنا است تصمیمی گرفته شود باید متناسب با شرایط فعلی که در آن هستیم اتخاذ شود؛ هم اکنون فضای عمومی کشور فضای ضدکرونایی نیست، ۲  تا سه ماه قبل  همه اقشار از علما، روحانیت، صدا و سیما و برنامه‌های مختلف در حال هشدار به مردم بودند که وضعیت بدی است و رعایت کنید اما اکنون مثل قبل نیست چرا که همه کشور در مسیر سرازیری قرار گرفت و فقط خوزستان و چند استان دیگر روند افزایشی پیدا کرده است.

حسینی ادامه داد:این که آمار اعلام نمی‌شود موجب نگرانی مردم است؛ این که هر روز  در نزدیکی ما کسی فوت می‌کند حس ترس و نگرانی با خود به همراه دارد.

وی گفت: شیوه برخورد ما با کرونا باعث شده تا به بیمارهای دیگر کمتر توجه شود. خوزستان دومین استان از نظر مرگ و میر بیماران قلبی است؛ بیماران قلبی به خاطر ترس و دلهره از ابتلا به کرونا به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند بسیاری از بیماران جراحی نوبت‌های خود را لغو کرده و همه این عوامل موجب شده تا آمار مرک و میر ما بیشتر شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: وضعیت کرونا همه وقت مدیریتی ما را گرفته است و ما ممکن است از جای دیگر ضرر کنیم؛ باید یک راه و مسیر را انتخاب کنیم اگر قرار است تعطیلی نباشد راه حل چیست؟

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.