×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زیرِ آب رفتن برخی منازل روستای “تلخاب” با آبگیری سد گتوند

محمد پاکدل در خصوص آخرین وضعیت روستاهای “پرنوشته” و “تلخاب تاجدین” که با بالا آمدن تراز سطح گتوند به زیر آب رفته‌اند، اظهار کرد: از دو روستای “پرنوشته یک” و “پرنوشته ۲”، روستای پرنوشته یک توسط شرکت آب نیرو خریداری و خالی از سکنه شده است و به زیر آب رفتن آن با توجه به اینکه منازل و اراضی این روستا خریداری شده‌اند، مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: منازل و اراضی روستای “پرنوشته۲” نیز هنوز از سوی شرکت آب نیرو خریداری نشده اند اما با توجه به شرایط جغرافیایی این روستا، احتمال آبگیری آن وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

فرماندار مسجدسلیمان با بیان اینکه “تلخاب تاجدین” تنها روستایی است که با مشکلات آبگرفتگی روبه‌رو است، گفت: شرکت آب‌نیرو برخی از خانه‌های این روستا را خریداری کرده اما هنوز هشت واحد مسکونی در این روستا وجود دارد که تعیین تکلیف نشده‌اند و وضعیت آن‌ها مشخص نیست.

پاکدل ادامه داد: در حال حاضر در این روستا با بالا آمدن تراز آب سد گتوند، دو خانه و همچنین اصطبل‌ها به زیر آب رفته‌اند.

وی افزود: مسائلی نیز در خصوص اراضی کشاورزی منطقه وجود دارد؛ شرکت آب‌نیرو این اراضی را با قیمت کارشناسی از کشاورزان خریداری کرده است اما مالکین این اراضی موافق این قیمت نیستند و این مساله باعث شده که با بالا آمدن آب، مشکلاتی برای کشت این کشاورزان نیز به وجود بیاید.

فرماندار مسجدسلیمان گفت: انتظار داریم با توجه به شرایط به وجود آمده، شرکت آب‌نیرو هرچه سریع‌تر نسبت به حل این مساله اقدام و شرایط را با ساکنان این روستاها و مالکین اراضی کشاورزی تعیین تکلیف کند.

شهریورماه سال گذشته نیز آبگیری سد گتوند تا تراز اسمی باعث به زیر آب رفتن این دو روستا شد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.