×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا در خوزستان تسهیلات دریافت می‌کنند

غلامرضا شریعتی در حاشیه شورای گفت‌گوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان که در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شیوه‌نامه پرداخت این تسهیلات ابلاغ شده که ۱۳ رسته شغلی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در استان بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه، پارسیان، پاسارگاد، انصار، اقتصاد نوین‌، سینا، آینده، شهر، حکمت، موسسه کوثر، موسسه ملل، کارآفرین، سامان و گردشگری به عنوان بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات تعیین شده‌اند.

استاندار خوزستان افزود: متقاضیان واجد شرایط، می‌توانند بعد از ارائه مستندات قانونی برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل مراجعه کنند.

نماینده عالی دولت در استان یادآورشد: امیدواریم این میزان تسهیلات بتواند تا حدود زیادی به رونق کسب و کارها و کاهش اثرات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان کمک کند.

بازگشایی مرزها را با جدیت دنبال می‌کنیم

استاندار خوزستان با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر تعامل و پیگیری‌ مسئولان محلی برای بازگشایی مرزها، بیان‌داشت: باوجود اینکه مسئولان عراقی برای بازگشایی مرزها قول داده اند اما هنوز این امر عملی نشده و تا زمانی که بازگشایی مرزها به سرانجام برسد، موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

شریعتی با تاکید بر اینکه خوزستان در بحث فضای کسب و کار نسبت به استان‌های دیگر در شرایط متوسطی قرار دارد، گفت: بر همین اساس از دستگاه‌های متولی کسب و کار در استان خواسته می‌شود با تلاش بیشتری نسبت به بهبود فضای کسب و کار در استان گام بردارند.

وی یکی از مهمترین مولفه‌های بهبود این شاخص اقتصادی در استان را راه‌اندازی پنجره واحد عنوان‌کرد و گفت: مقدمات این امر فراهم شده است و این درحالی است که باید بر استقرار و فعالیت هرچه سریعتر این پنجره واحد در استان تاکید کرد.

استاندار خوزستان اضافه‌کرد: با الکترونیکی شدن فرآیندهای مربوط به مجوز فعالیت‌های اقتصادی، زمان کمتری برای شروع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان طی خواهد شد.

اجرایی شدن ۸۰ درصد مصوبات شورای گفت‎‌وگو

شریعتی همچنین به اجرایی شدن ۸۰ درصد مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اشاره‌کرد و گفت: این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید همواره پیگیری‌های صورت گرفته برای جهش تولید از این طریق و رونق فعالیت‌های اقتصادی با جدیت دنبال و پیگیری شود.

وی برتری شورای گفت‌گوی دولت و بخش خصوصی خوزستان نسبت به دیگر استان‌های کشور، یک گام موثر در مسیر خدمت به بخش خصوصی عنوان‌کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های دولتی باید با توجه بیشتری در کارگروه‌ها و نشست‌های این شورا حضور پیدا کنند تا زمینه فعالیت هرچه بهتر بخش خصوصی در استان فراهم شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان همچنین از غیبت برخی مدیران دستگاه‌ها در نشست‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی انتقاد کرد و خواستار پیگیری جدی مشکلات فعالان اقتصادی استان شد.

بر اساس بررسی های اخیر صورت گرفته از سوی وزارت کشور، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان موفق به کسب رتبه نخست کشور در بین دیگر استان‌ها کشور شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.