×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مساجد شهرهای زرد باز می‌شوند/ پیشنهادی برای اعمال محدودیت نداریم

غلامرضا شریعتی در حاشیه ستاد مدیریت کرونا در خوزستان اظهار کرد: امروز شرایط شهرستان‌های مختلف خوزستان بررسی شد؛ اکنون شرایط پایداری داریم و تعداد بیماران مبتلا، موارد بستری و تعداد مرگ و میر افزایش یا کاهش قابل ملاحظه‌ای نداشته است.

وی افزود: هنوز شرایط چندان خوبی در خوزستان نداریم اما شرایط بدتر نیز نشده است؛ به صورت جزئی شرایط بهتر شده است و فکر می‌کنم در حال عبور کردن از پیک بیماری هستیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مردم باید همچنان خودمراقبتی داشته باشند و به ما کمک کنند تا سریع‌تر از  پیک عبور کنیم.

شریعتی بیان کرد: در حال حاضر هشت شهر خوزستان قرمز هستند و مابقی شهرها در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند. مقرر شد مساجد در شهرهای زرد برای برگزاری نماز جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز شوند. هفته آینده نیز مجددا شرایط ارزیابی می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در صورتی که دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نظر داشته باشد در شهر خاصی  محدودیت‌ها اعمال شوند، باید پیشنهادات خود را ارائه دهد که تاکنون چنین پیشنهادی به دست ما نرسیده است. در صورت نیاز، دانشگاه علوم پزشکی اهواز پیشنهادات خود را ارائه می‌دهد و در غیر این صورت نیز ما شرایط را مدیریت می‌کنیم.

وی گفت: سلامت مردم خط قرمز ما و معیشت مردم نیز بر ذمه ما است و همه این‌ها باید لحاظ شود.

شریعتی بیان کرد: همچنان باید از برگزاری مراسمات عروسی و عزا جلوگیری شود زیرا حضور در تجمعات، عامل اصلی انتقال ویروس است. وسایل حمل و نقل عمومی نیز باید تا حد امکان کنترل شوند.

وی افزود: در برخی موارد که محدودیت‌هایی اعمال می‌شود، تجمعات در بازارهای محلی و غیررسمی افزایش می‌یابد که به همین علت باید همه این مسائل با هم دیده شود و در صورت لزوم، تصمیم جامعی برای شهر به شهر اتخاذ شود.

استاندار خوزستان گفت: فعلا به نظر می‌آید در حال گذر از پیک هستیم و امیدواریم یکی دو هفته آینده شرایط را مجددا بررسی کنیم؛ در صورتی که پیش‌بینی‌ها درست نباشد، عقب‌گرد خواهیم داشت و محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.

وی افزود: تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی از سوی مراجع فنی و علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای اعمال محدودیت‌ها  نداشته‌ایم. در صورت لزوم، پیشنهادات ارائه و بررسی می‌شود تا اقدامات لازم مطابق قانون و سیاست‌های ستاد ملی کرونا انجام شود. در صورت لزوم، باید برای هر شهر به صورت جداگانه تصمیم‌گیری شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.