×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
هدف‌گذاری اداره‌کل نوسازی مدارس خوزستان برای حذف مدارس سنگی

علی قربانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی سازمان نوسازی مدارس کشور، افزایش مشارکت خیرین در ساخت فضاهای آموزشی است. به ویژه در سال‌های اخیر که اعتبارات دولتی کم‌رنگتر شده، اهمیت کار خیرین مدرسه ساز مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: طبق دستور وزیر آموزش و پرورش و شیوه نامه‌ای که ابلاغ شد، یکی از راهکارهای اصلی وزارت آموزش و پرورش بسته تحولی “آجر به آجر” است. این بسته تحولی در خصوص گسترش مشارکت‌های خُرد مردمی در خصوص ساخت و ساز فضای آموزشی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به وضعیت ساخت و ساز فضای آموزشی در استان، گفت: از سال گذشته خیز بزرگی در خصوص مشارکت‌های مردمی برداشتیم. در جنوب استان کمک ۱۰ میلیارد تومانی از منطقه آزاد گرفتیم و پروژه‌های این منطقه را تا پایان سال به بهره برداری می‌رسانیم. در شادگان ساخت هفت پروژه توسط بنیاد برکت مصوب شده که برخی از پروژه‌ها تکمیل شدند. همچنین پروژه بزرگ ۲۴ کلاسه در ناحیه ۲ اهواز در حال ساخت است که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

قربانی ادامه داد: در سوسنگرد نیز برای هنرستان کشاورزی با کمک کمیته امداد کشور بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک شد که ساخت این هنرستان می‌تواند در اشتغال موثر باشد. در شهرستان شوش نیز یک تحول انجام شده است؛ بیش از ۳۰ مدرسه تخریب و مجدد ساخته شد و بیش از ۳۰ مدرسه تعمیر شد. همچنین پنج مدرسه شش‌کلاسه توسط بانک پاسارگاد ساخته شد. در دزفول نیز پروژه‌هایی که ۷ یا ۸ سال متوقف شده بودند همگی مهرماه به بهره‌برداری می‌رسند. در شوشتر و گتوند نیز بیش از ۲۵ مدرسه در سال گذشته افتتاح شد.

وی تاکید کرد: هدف‌گذاری عمده ما در سال ۹۹، کمک خیرین برای حذف مدارس سنگی است که به کمک آموزش و پرورش عشایری استان در حال دنبال کردن این موضوع هستیم و ساخت تعداد زیادی از پروژه‌ها را خیرین تقبل کردند. وی در پایان گفت: طرح آجر به آجر، زمینه کمک‌های خُرد را برای مدرسه سازی فراهم می‌کند. امیدواریم بتوانیم این راه را ادامه دهیم

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.