×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
روند نزولی تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال سال چهارمی است که به صورت پیاپی طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل را در استان جزو اولویت‌های اصلی قرار دادیم و همچنان به شعار “هیچ کودکی نباید به دلیل فقر از تحصیل بازبماند” پای‌بند هستیم.

وی افزود: از ابتدای تیرماه این پروژه آغاز خواهد شد و همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که با آموزش و پرورش همکاری کنند. این موضوع هم یک وظیفه دولتی، هم یک مطالبه اجتماعی و هم مسئولیت اجتماعی همه شهروندان است. باید همت کنیم که کودکان بازمانده از تحصیل را به کلاس درس بازگردانیم. طی این چند سال خوشبختانه تعداد بازماندگان از تحصیل روند نزولی داشته است، به این علت که از این کودکان حمایت کردیم و آنها را به کلاس درس بازگرداندیم.

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت فضای آموزشی در استان، بیان کرد: سال گذشته هزار و ۳۰۰ کلاس درس به بهره برداری رسید و امسال نیز با جدیت در حال انجام کار هستیم. برای جمع آوری مدارس سنگی باید عزمی مانند عزمی که برای جمع آوری کلاس‌های کانکسی داشتیم، داشته باشیم و تلاش کنیم ظرف دو یا سه سال، مدارس سنگی جمع آوری شوند و شرایط آموزش را استاندارد کنیم. باتوجه به مدارس جدیدی که در حال ساخت است، امیدواریم سرانه فضای آموزشی که درحال نزدیک شدن به متوسط کشوری است، بازهم نزدیک‌تر شود.

شریعتی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در این مدت شرایط رو به رشدی پیدا کرده و مدیران آموزش و پرورش نیز به این موضوع کمک کردند، افزود: در دانشگاه فرهنگیان استان شرایط تحصیلی و خوابگاهی متحول شد. البته تعداد دانشجویان ما از ۲۳۰ دانشجو به ۶ هزار دانشجو افزایش یافتند که یک گام بسیار مهم و اساسی برای جبران کمبود معلم است. قرار شد که رئیس دانشگاه فرهنگیان مجوز جذب ۵ هزار دانشجو را بدهد و ما زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم. اگر این موضوع محقق شود تا ۳ سال دیگر کمبود معلم در استان به حداقل می‌رسد. اگر آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان کمک کند، در واقع به آینده خود کمک کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: در خصوص غیزانیه در دی ماه سال ۹۵ تنها مشکل آب نداشت؛ بلکه ۲۰ روستا فاقد برق بودند، چند کلاس کانکسی وجود داشت، راه روستاها مشکل داشت و از گاز محروم بودند اما اکنون هیچ کلاس کانکسی در این منطقه نداریم. همچنین ۲ مدرسه جدید در این منطقه ظرف دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.