×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
۱۴.۶ درصد مردم اهواز نسبت به کرونا ایمن شده‌اند

دکتر حسن ساکی اظهار کرد: در حال حاضر شاهد یک سری بیماری‌های نوظهور هستیم؛ پیش از این ویروس کرونا ۱۵ درصد سرماخوردگی‌ها را شامل می‌شد اما اکنون کروناویروس جدید وارد بیماری‌های نوظهور شده و مردم را درگیر کرده است.

وی افزود: اگر ۶۰ تا ۶۶.۵ درصد افراد جامعه نسبت به این ویروس ایمن شوند، وضعیت مطلوب خواهد بود؛ تاکنون در خوزستان، ایمنی اهواز ۱۴.۶ درصد بوده و ایمنی برخی شهرها ۷ تا ۱۹.۷ درصد است.

ساکی ادامه داد: باید قبول کنیم این بیماری فصلی است و با ما خواهد ماند و واکسن آن نیز حداقل شش ماه و حداکثر تا یک سال دیگر ساخته خواهد شد و شاید هم ساخته نشود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در این شرایط قطعا پروتکل‌های شهری و اجتماعی تغییر خواهند کرد، گفت: پیک‌های دیگری هم در کشور خواهیم داشت که با مدیریت صحیح می‌توانیم از این پیک‌ها عبور کنیم اما در این زمینه، آموزش صحیح بسیار مهم است. اکنون مشاهده می‌کنیم برخی مردم از دستکش استفاده می‌کنند در حالی که دستکش نقش محافظتی ندارد اما ماسک مهم‌ترین عامل در پیگشیری است. همچنین باید از سیر، زنجبیل و ویتامین‌ها در تغذیه پیشگیرانه استفاده شود.

وی که شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: در بیماری‌های ویروسی سه نوع ایمنی داریم؛ به طور مثال آنفلوآنزا دو تا سه ماه فرد را ایمن نگه می‌دارد. در هپاتیت با یک واکسن می‌توان ایمنی دائمی ایجاد کرد. در HIV نیز بدن آنتی‌بادی علیه آن می‌سازد اما کارایی ندارد.

این متخصص علوم آزمایشگاهی با اشاره به افزایش نمونه گیری‌ها، تصریح کرد: نمونه‌های زیادی اخذ شده اما مگر تاب‌آوری نیروهای علوم پزشکی چقدر است؟ نمونه‌گیری زیاد، نیاز به زیرساخت دارد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.