×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
استاندار خوزستان: مبارزه با کرونا با تمرکز بر بیماران تحت نظر اصلاح شود

غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در کمیته علمی بیماری کرونا  در محل ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: هرچه تبادلات علمی بیشتری داشته باشیم و مراکز علمی که در درمان نقش دارند با هم گفت و گو کنند امکان خطا و مرگ و میر کمتر خواهد بود.

وی با قدردانی از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی دزفول و اهواز تاکید کرد: جلسات علمی به صورت متناوب برگزار شوند و ادامه داشته باشند تا بهتر بتوانیم بیماران تحت درمان را بررسی و در درمان بیماران نقش ایفا کنیم.

استاندار خوزستان گفت: تمرکز بحث‌های علمی بر روی بیمارانی باشد که در قید حیات هستند تا بتوانیم اقدامات لازم را برای نجات آنها انجام دهیم و سایر متخصصان در جریان امر قرار گیرند.

وی  افزود: هرچه درمان تیمی و جمعی شود میزان مرگ و میر کمتر خواهد شد.

در این نشست علمی تجارب درمانی موفق بر روی بیماران کووید ۱۹ و بیماران سخت توسط متخصصان دانشگاه علوم پزشکی دزفول ارایه و شیوه درمان به بحث گذاشته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه مدیران باید در مقابله با بحران از قبل آمادگی لازم را داشته باشند، گفت: برنامه‌های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت داریم و بزرگترین تمرکز خود را بر ساختمان بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی یازهرا(س) گذاشته ایم و از همان ابتدا تمام امکانات ملی را بسیج کردیم.

یوسف پریدار افزود: اسفند ماه آی سی یو چهارم را پیش بینی و جانمایی کردیم و بصورت علمی تمام شرایط بیماری کرونا را بررسی کردیم.
وی با بیان اینکه بیشتر مشکلات و کمبودهای موجود مربوط به متغییرهایی مانند منابع انسانی، تجهیزات و منابع مالی است که دست ما نیستند، افزود: تمام توان بالقوه دانشگاه علوم پزشکی دزفول امروز در خدمت بیماران است و هیچ ظرفیت خالی وجود ندارد که از آن استفاده نکرده باشیم.

پریدار بیان داشت: حوزه بهداشت و درمان شاخص دارد و بر اساس شاخص ها پیش خواهیم رفت و پاسخ خواهیم داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: در استان خوزستان ظرف یک روز سه هزار و ۷۶۸ تست کرونا انجام دادیم که در کشور یک رکورد محسوب می‌شود.
فرهاد ابول نژادیان از عملکرد مدیریت آزمایشگاه کرونا  دانشگاه علوم پزشکی دزفول بخاطر ارتقای شاخص تست ها قدردانی کرد و افزود: کنترل بیماری کرونا در حوزه درمان پر رنگ است اما در حوزه پیشگیری ۲۵ درصد عوامل تاثیرگذار در اختیار ما است ولی سایر مولفهها در اختیار ما قرار ندارد.
وی بیان داشت: همه استان برای ما یکسان است و هدف ما کاهش مرگ ومیر است.

شهرستان دزفول بعد از اهواز بیشترین آمار مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده است.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.