×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
هلال‌احمر پویش «غرق نشویم بی‌گدار به آب نزنیم» را در تابستان اجرا می‌کند

پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، خسرو رحمانی با اعلام این مطلب افزود: سالانه نزدیک به هزار و ۵۰۰ نفر از عزیزانمان در رودخانه ها و سواحل و محیط های آبی غرق می شوند و  بی توجهی و دانش ناکافی نسبت به خطرات محیط های آبی، از مهمترین علل غرق شدگی به ویژه در فصل تابستان است.

وی ادامه داد: طبق آمار سازمان پزشکی قانونی سال گذشته هزار و ۲۷۵ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد خوزستان با ۱۵۱ فوتی در صدر آمار غرق شدگی قرار دارد و مازندران با ۱۰۹ و گیلان با ۱۰۸ متوفی در جایگاه‌های بعدی‌ قرار دارند و بیش از یک سوم غرق شدگی‌ها یعنی ۴۶۸ مورد نیز در رودخانه‌ها رخ داده است.

معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر یکی از مهمترین بخش های مدیریت بحران را آمادگی در برابر بلایا و حوادث دانست و گفت: این امر توابع مختلفی دارد که اساسی ترین آنها، آموزش محسوب می شود. بنا بر این برای ارتقاء آمادگی با محوریت آموزش، از نقش مهم و حیاتی و بسترساز حساس سازی مردم در مواجهه با حوادث نباید غافل شد.

رحمانی گفت: در همین راستا جمعیت هلال احمر با همکاری فدراسیون نجات غریق و برخی دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد در نظر دارد برای حساس سازی مردم و آموزش پیشگیری از غرق شدگی پویشی را در تابستان سال جاری اجرا کند.

وی هدف از راه اندازی این پویش را افزایش آگاهی مخاطبان به منظور کاهش خطرات ناشی از محیط های آبی دانست و گفت: این پویش بر محور اطلاع رسانی و آموزش های ایستگاهی بنا شده است. با راه اندازی این کمیپن در تابستان امسال امیدواریم بتوانیم کاهش قابل ملاحظه ای در کاهش تلفات ناشی از غرق شدگی داشته باشیم.

معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به این که این کمپین آموزشی در فضای مجازی و همچنین به صورت حضوری در سواحل و مناطق پرخطر انجام خواهد شد از تمامی هموطنان عزیز درخواست کرد ضمن مشارکت حداکثری در این پویش، نکات آموزشی مرتبط با این مبحث را در  سایت Khadem.ir  مطالعه کنند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.