×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رشد ۳.۵ درصدی پیک برق خوزستان در اردیبهشت‌ماه

فرامرز شادفر اظهار کرد: انرژی مصرفی در دو ماهه اول امسال، برابر با ۴ هزار و ۸۷۵ گیگاوات ساعت بوده که این عدد نشان‌دهنده حدود ۲.۳۳ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است. پیک اردیبهشت‌ماه نیز ۶ هزار و ۴۸۴ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: کل تولید برق استان خوزستان در دو ماهه اول سال ۶ هزار و ۲۰۵ گیگاوات ساعت بوده که سهم نیروگاه‌های برق آبی در این مدت برابر ۲ هزار و ۸۷۴ گیگاوات ساعت (معادل ۴۶ درصد) و سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر ۳ هزار و ۳۳۱ گیگاوات ساعت (معادل ۵۴ درصد) کل انرژی تولیدی است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از ۳ هزار و ۳۳۱ گیگاوات ساعت برق تولیدی نیروگاه‌های گازی و حرارتی، ۴۴ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۵۶ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید شده است.

شادفر ادامه داد: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز حدود ۵۴ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

وی با بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای همه مشترکین در تمام فصول سال فراهم کرده است، گفت: به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی، ضرورت مدیریت مصرف برق و جابه‌جایی مصارف غیرضروری از ساعات اوج مصرف ساعت (۱۴ تا ۱۷ و ۲۱ تا ۲۳) به دیگر ساعات شبانه‌روز توسط مصرف‌کنندگان، امری لازم و ضروری است و انتظار داریم شهروندان به این مهم توجه جدی داشته باشند.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.