×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مشاهده فلامینگوی حلقه‌گذاری شده از کشور ایتالیا در خوریات آبادان

علی فتحی‌نیا اظهار داشت: در پایش بهار ۱۳۹۹ توسط اداره حفاظت محیط زیست آبادان از یک فلامینگو بزرگ با حلقه‌گذاری مشخص تصویربرداری و پس از بررسی و تحقیق مشخص شد این فلامینگو بزرگ یک فرد فلامینگوی ماده ایتالیایی بوده است.

وی افزود: این فلامینگو  در سال ۲۰۰۹ در زمانی که جوجه بود در استان« فرارا » کشور ایتالیا در ساحل دریای “آدریاتیک ” در قاره اروپا حلقه‌گذاری شده و مشاهده این فلامینگوی بزرگ ایتالیایی ماده جوجه‌آور در صحت و سلامت در خور گوبان آبادان یافته‌ای ارزشمند است که توسط محیط‌بان آبادانی علی سجاد جلالی به تصویر کشیده شد.

فتحی نیا افزود: خورهای خلیج فارس در آبادان بخشی از محدوده‌ تالاب بین المللی شادگان است که از مناطق مهم جوجه‌آوری فلامینگوهای بزرگ در ایران به شمار می‌رود، کلونی فلامینگوهای بزرگ هر ساله در این منطقه جوجه‌آوری دارند.

وی ادامه داد: در ایران ۲گونه فلامینگو بزرگ و فلامینگو کوچک وجود دارد که فلامینگوهای بزرگ در خوزستان جوجه‌آوری دارند و فلامینگوهای کوچک نیز امسال برای اولین بار در خوزستان و پس از یک قرن در ایران مشاهده شدند.

فتحی نیا در ادامه گفت: خوزستان بهشت پرندگان ایران و خاورمیانه است و بیش از ۳۸۰ گونه پرنده در این استان شناسایی شده که بیشترین تعداد گونه‌های پرندگان ایران است ، پرندگان هر منطقه شامل  گونه‌های مهاجر زمستان‌گذران، تابستان‌گذران ، مهاجر عبوری و پرندگان مقیم هستند.

چوئبده از توابع شهرستان آبادان است و به واسطه رودها و خورهایی که در این منطقه قرار دارند یکی از بهترین نقاط برای ماهی‌گیری و قایق سواری است.
خورهای گوبان و گوارین در سواحل چوئبده واقع شده اند، شهر چوئبده در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی آبادان قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.