×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دستکش در برابر کرونا محافظت ایجاد نمی‌کند

دکتر مرضیه عربان اظهار کرد: قابلیت سرایت ویروس کرونا زیاد است اما هنوز برخی از مردم این ویروس را جدی نگرفته‌اند؛ شاید یکی از دلایل جدی نگرفتن کرونا این باشد که ویروس را نمی‌بینند اما مردم باید به این فکر کنند که این ویروس روزانه جان چند نفر را می‌گیرد.

وی افزود: اگر به آمار کشندگی روزانه کرونا فکر کنیم و با آمار کشته‌های جنگ تحمیلی مقایسه کنیم، می‌بینیم که این آمار از آن آمار جنگ تحمیلی بیشتر می‌شود بنابراین باید عاقلانه فکر شود. باید حساب و کتاب کنیم و ببینیم بار بیماری‌زایی و کشندگی کروناویروس چگونه است و برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان‌مان کاری انجام دهیم.

این دکترای تخصصی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت بیان کرد: با انجام کارهای محافظتی می‌توانیم در حفظ سلامت دیگران تأثیرگذار باشیم؛ اگرچه کرونا هنوز درمان قطعی ندارد اما راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس وجود دارد و بسیار ساده است.

عربان گفت: هیچکس فکر نمی‌کرد معضل بهداشت در سال ۲۰۲۰ و بعد از این همه پیشرفت علم و تکنولوژی، رعایت اقدامات بهداشت فردی مثل استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست با آب و صابون و رعایت فاصله فیزیکی باشد و اگر این موارد را رعایت نکنیم آسیب زیادی به دیگران وارد می‌شود. شاید یک فرد جوان بتواند کرونا را تحمل کند اما اگر این ویروس فرد دارای بیماری زمینه‌ای یا سالمندی را مبتلا کند، ممکن است آسیب‌زا باشد.

وی افزود: مواردی داشته‌ایم که به علت بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی، کرونا کل خانواده را درگیر کرد و برخی نیز فوت کردند. آیا این وضعیت، به خسته شدن از قرنطنه می‌ارزد؟

عربان در خصوص تاثیرگذاری استفاده از دستکش در پیشگیری از ابتلا به کرونا، بیان کرد: طبق جدیدترین دستوالعمل WHO، استفاده از دستکش در برابر کرونا محافظت ایجاد نمی‌کند؛ افرادی که از دستکش استفاده می‌کنند فکر می‌کنند که محافظت کافی انجام داده‌اند اما با دستکش آلوده، حبه قند را در دهان می‌گذارند. این باورهای نادرست و حفاظت کاذب باعث می‌شود که افراد از سلامتی دور شوند و محافظت نکنند.

وی که شب گذشته دریک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: استفاده از دستکش به علت افزایش احتمال شانس آلودگی توصیه نمی‌شود اما کادر بهداشت و درمان یا شخصی که از فرد مبتلا به کرونا مراقبت می‌کند و به وسایل بیمار دست می‌زند باید برای پیشگیری از انتقال ترشحات، از دستکش استفاده کنند و بهترین نوع دستکش نیز لاتکس است.

این دکترای تخصصی آموزش بهداشت و ارتقای سلامتی در خصوص چگونگی مراقبت افراد ناشنوا از خود، گفت: مراقبت افراد ناشنوا مانند افراد دیگر است اما زمانی که می‌خواهند از ماسک استفاده کنند شاید سخت باشد بنابراین زمانی که می‌خواهند از ماسک استفاده کنند با یک کش، ماسک را به سمعک وصل کنند و اجازه ندهند کسی به آن دست بزند تا باعث آلودگی شود.

وی بیان کرد: مردم باید توجه کنند کرونا یک بیماری است و باید از انگ زدن به بیماران خودداری کنند؛ زمانی که آمار کرونا اعلام می‌شود می‌گویند بیماران کرونایی در حالی که باید گفته شود بیماران کرونا. بیماری ناشی از کرونا به دلیل حمله یک ویروس است و اکثر افراد بهبود پیدا می‌کنند و ابتلا به آن چیزی نیست که عیب داشته باشد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.