×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تاکید وزارت بهداشت بر آموزش و ارتقای سواد سلامت مردم

دکتر محمد اسماعیل مطلق روز چهارشنبه در نشست ستاد مرکزی مبارزه با کرونا در خوزستان، در سرسرای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تشکر از وزیر بهداشت و معاون بهداشت وزارت متبوع برای توجه ویژه به خوزستان بیان کرد: خودداری از حضور در تجمع‌ها، لزوم استفاده از ماسک در مکان‌های پرتجمع و ادارات، محدودکردن فعالیت‌ تجاری، بانکی و نیز تاکید بر ادامه حفاظت فردی و ضد عفونی سطوح آلوده از جمله دیگر موارد مورد تاکید است.

وی با تقدیراز همکاران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز، بر ادامه روند کنترل بیماری بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت تاکید کرد و ادامه داد: به دلیل نگرانی های ایجاد شده در خصوص افزایش موارد ابتلای بیماری کووید ۱۹ در خوزستان، لازم است که عوامل مختلف دست اندرکار همچنان بر محدودیت فعالیت برخی مشاغل و اصناف و ممنوعیت بازگشایی اماکن پرخطر از جمله رستوران‌ها، حمل و نقل عمومی، پاساژها و نیز پیشگیری از خروج افراد پرخطر و دارای بیماری‌ زمینه‌ای و افراد سالمند به ویژه در شهرهای قرمز خوزستان اصرار و نظارت مستمر داشته باشند.

مطلق در این نشست که با حضور رییس دانشگاه علوپزشکی جندی شاپور اهواز، معاونان و جمعی از اعضای ستاد کرونا حضور داشتند گزارشی از مهمترین مسایل مرتبط با روند بیماری کووید ۱۹ و نیز اقدامات پیشگیرانه ومحدودکننده درراستای مقابله با این بیماری ارایه کرد.

دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله مسوولانی بودند که در روزهای گذشته برای بازدید از روند خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا به خوزستان سفر کردند.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز چند روز پیش در مصاحبه ای اعلام کرد: ۱۰ درصد از تمام مبتلایان و هفت درصد از آمار فوتی‌های کشور متعلق به خوزستان است.

به گفته احمد مشکورنیا  بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان  را ناشی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، مردم و ادارات بیان کرد.
وی تجمع خانوادگی در منازل را نقطه آسیب به لحاظ شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: افراد برای حضور در ادارات و سایر اماکن از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند اما این پروتکل‌های بهداشتی را در تجمعات خانوادگی رعایت نمی‌کنند.

خوزستان از یک‌ماه پیش به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.