×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
رفع محدودیت‌های کرونایی در شرایط “قرمز” خوزستان

دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در غرب خوزستان اظهار کرد: وضعیت در جنوب غرب خوزستان مانند کل استان، قرمز است و روزانه تعداد موارد جدید شناسایی شده نسبت به قبل، بیشتر است.

وی افزود: افزایش موارد به دلیل افزایش تشخیص بیماری و همچنین افزایش موارد ابتلا است. افزایش موارد ابتلا نیز به دلیل رفع محدودیت‌ها و عدم فاصله‌گذاری اجتماعی توسط اصناف، ادارات و مردم رخ داده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به ادامه رفع محدودیت‌ها، گفت: به شدت مخالف افزایش رفع محدودیت‌ها هستم. خوزستان وضعیت قرمز دارد و حداقل در این استان نباید بازگشایی‌ها به این شکل باشد بلکه باید برای خوزستان تصمیمات استانی و منطقه‌ای اتخاذ شود.

سلمان‌زاده عنوان کرد: تصمیماتی که در کل کشور اتخاذ می‌شود، فعلا نباید در خوزستان اعمال شود و حتی باید محدودیت‌ها مقداری بیشتر شوند.

وی بیان کرد: وضعیتی که اکنون با آن مواجه هستیم، نتیجه خریدهای عید فطر و حتی دید و بازدیدهای عید فطر است. اتفاقی که در روزهای اخیر افتاده افزایش موارد ابتلای سالمندان و افراد دارای بیماری‌ زمینه‌ای است و کار این بیماران به بستری در ICU کشیده شده است. همچنین موارد مرگ و میر افزایش یافته است که همه این مسائل نتیجه دید و بازدیدهای عید فطر است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: زمانی که مردم به دید و بازدید سالمندان می‌روند و توجه نمی‌کنند که این دید و بازدیدها ممکن است جان آن‌ها را تهدید کند، منجر به این وضعیت می‌شود. این وضعیت، نتیجه بی‌مبالاتی‌های مردم در روزهای قبل و بعد از عید فطر است.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.