×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
استاندار : ورود فاضلاب صنایع به رودخانه های خوزستان مدیریت شده است

غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در  نشست شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: تنها موردی که در حال حاضر نگران کننده است ورود پساب کشت و صنعت دهخدا به کارون است.

وی گفت: در جریان سیل ۹۸ شرکت های کشت و صنعت در استان آسیب های زیادی دیدند که همین مورد باعث شد تا امکان بازسازی بسیاری از ساختارهای آن ها با سختی انجام شود.

وی گفت: باید هر چه زودتر جلوی ورود پساب کشت و صنعت دهخدا به رودخانه کارون گزفته شود.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به مشکلات جدی در بخش فاضلاب استان افزود: عمده مشکلات فاضلاب خوزستان در اهواز است و اگر مدیریت بهینه داشته باشیم می توانیم این مشکل را حل کنیم.

شریعتی ادامه داد:۵۰ میلیون یورو برای  مشکلات فاضلاب اهواز و ۴۰ میلیون یورو برای ایجاد تصفیه خانه غرب اهواز از صندوق ذخیره ارزی اختصاص یافته است  و ۵۰ میلیون یورو نیز سال بعد برای حل مشکلات فاضلاب اهواز از همین محل پرداخت خواهد شد.

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت نامناسب تصفیه خانه شرق اهواز بیان کرد: قرار بود پارسال کلکتورهایی را به صورت موقت در این تصفیه خانه نسبت کنند تا ورودی  فاضلاب به آن به ۸۰ هزار مترمکعب برسد که انجام نگرفت.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب اهواز مهر ماه پارسال قول داده بود ظرف مدت ۲ ماه این پروژه به اتمام می رسد که متاسفانه هنوز این کار انجام نشده است.

وی در ادامه با تبریک هفته محیط زیست نسبت به اتفاقی که اخیرا برای یک محیط بان در گتوند رخ داد اظهار تاسف کرد و افزود: حمله به محیط زیست و افرادی که از محیط زیست دفاع می کنند رفتاری ناشایست و ظالمانه است .

استاندار خوزستان گفت: این محیط بان گتوندی در راه دفاع از محیط زیست یک عضو بدن خود را از دست داد و این محیط بان جانباز خدمت است.

در ادامه این نشست مدیر کل شیلات خوزستان گفت: در بخش شیلات و آبزی پروری می توان اشتغال زایی خوبی را در استان ایجاد کرد و از روش های تک استخری و چند استخری حتی در خانه های ویلایی بزرگ و یا خانه های روستایی فضای تولید ماهی و اشتغال را ایجاد کرد.

فتح اله ابوعلی گفت:  با استفاده از روش های مدرن آبزی پروری  می توان رکودی که بر توسعه شیلات استان حاکم است را برطرف کرد.

وی افزود: خوزستان مقام اول آبزی پروری با ۶۴ هزار تن تولید در آب های گرم در سطح کشور را دارد که با استفاده از روش های مدرن می توان این رقم را تا ۱.۵ برابر در استان افزایش داد.

مدیرکل شیلات استان افزود: ماهی هایی که در استان تولید می شود به صورت خام فروشی صادر می شوند، در خوزستان سیستم بسته بندی آبزیان و حمل و نقل مناسب آن وجود ندارد که همین موضوع باعث کاهش میزان صادرات این کالا از خوزستان شده است.

ابوعلی ادامه داد: سرانه مصرف جهانی ماهی به ازای هر نفر ۲۵ کیلوگرم در سال است که این رقک در کشور ۱۲ کیلوگرم است.

وی گفت: ذخایر دریایی به شدت رو به کاهش است و باید این سرانه را از محل آبزی پروری تامین کنیم.

مدیر کل شیلات خوزستان بیان کرد: کشوری همچون استرالیا درخواست تامین ماهی از استان را داده است اما به دلیل نداشتن شرایط لازم امکان تامین حجم درخواستی این کشور نیستیم و همین موضوع باعث می شود که امکان رقابت در بازار جهانی را نداشته باشیم.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.