×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۴۶ نفر از نیروهای آتش نشانی اهواز در ۴ ماه گذشته به کرونا مبتلا شدند

ابراهیم قنبری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد: سازمان ایمنی آتش‌نشانی از تاریخ هشتم اسفند ۹۸، با دستور شهردار شروع به  ضدعفونی کردن اماکن شهر کرد که در این مدت نیروهای آتش‌نشانی درگیر انجام وظیفه اطفا حریق، امداد‌و‌نجات و ضدعفونی کردن معابر هستند.

وی عنوان کرد: تا این لحظه ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی در سطح شهر استفاده کرده‌ایم، که در این زمان از تعداد ۲۲۰ نیرو و ۲۳ خودرو به طور همزمان برای به انجام رساندن اطفا حریق، امدادونجات و ضدعفونی کردن معابر استفاده کردیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز  با اشاره به ابتلای ۴۶ نفر از نیروهای آتش نشانی بیان کرد: در این مدت یک نفر از نیروهای ما به ویروس کرونا مبتلا و جان خود را از دست داد اما بقیه مبتلایان در حال بهبودی و ترخیص از بیمارستان هستند.

وی اظهار کرد: از جمله علت‌های این آمار بالا می‌توان به این موضوع اشاره کرد که اکثر مناطقی که نیروهای آتش‌نشانی برای ضدعفونی کردن معابر می‌رفتند، مناطق شلوغ و پرتردد بود که میزان آلودگی بالایی داشتند و در حوادث و اتفاقاتی که در سطح شهر اتفاق می‌افتاد و نیروهای ما برای کمک‌رسانی حاضر می‌شدند، جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ نفر از مردم در آن منطقه جمع می‌شدند.

قنبری گفت: نیروهای آتش نشانی از وسایل مشترک در ایستگاه‌های ما استفاده می‌کنند که این موضوع هم می‌تواند یکی دیگر از علل افزایش آمار مبتلایان باشد اما نکته مهم این است که مردم به هیچ عنوان برای جلوگیری از انتقال ویروس همکاری نمی‌کنند.

 

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.