×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
شرایط آب در شیرهای خانگی “چوئبده” آبادان بهتر می‌شود

غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از تاسیسات آب و فاضلاب آبادان و چوئبده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصفیه‌خانه آب چوئبده که در سال ۹۷ کار ایجاد آن آغاز شد، تا پنج ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و آب پایدار برای ۲۵ سال آینده منطقه چوئبده فراهم می شود.

وی افزود: در این منطقه باید دستگاه آب شیرین‌کن نیز نصب شود که در مرحله بعد از بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب، انجام می‌شود و در این خصوص با سرمایه‌گذار مذاکراتی انجام شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تا زمان بهره‌برداری از این طرح‌ها باید مسائل و مشکلات مردم چوئبده در بخش آب برطرف شود. قرار است از فردا یک آب شیرین‌کن سیار نصب شود و از چند روز آینده آب شیرین شده توسط این دستگاه، به وسیله تانکر به دست مردم برسد.

وی افزود: روزانه ۱۵ تا ۲۰ سرویس از این دستگاه توسط تانکر به مردم چوئبده آبرسانی می‌شود تا برای شرب استفاده کنند.

شریعتی عنوان کرد: اکنون در شبانه‌روز حدود ۳ هزار متر مکعب آب برای مصارف مردم در منطقه چوئبده توزیع می‌شود. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در چند روز آینده میزان تامین آب ارتقا می‌یابد و شرایط آب در شیرهای خانگی بهتر می‌شود.

وی گفت: منطقه تنگه ۳ در آبادان نیز یکی دیگر از مناطقی است که مردم آن با مشکل آب مواجه هستند. برای این منطقه قرار است از روز شنبه چند کیلومتر خط لوله و پمپ‌های مورد نیاز نصب شود تا مشکل پس از حدود ۱۰ تا ۱۲ روز حل شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: در منطقه تنگه یک نیز برخی از نقاط آب ندارند؛ قرار است با کاری که برای منطقه تنگه ۳ انجام می‌شود، مناطق تنگه یک نیز آبدار شوند و مشکلات مردم منطقه مرتفع شود.

وی ادامه داد: تعهد شده در مناطق تنگه و چوئبده نسبت به لایروبی انهار در مدت زمان دو تا سه ماه اقدام شود که با این کار، شرایط برای آبیاری نخیلات منطقه بهبود می‌یابد.

شریعتی با اشاره به اصلاح شبکه آب چوئبده خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید شهروندان منطقه بر این مساله، قرار است با تامین ۵ میلیارد تومان اعتبار، بخشی از اصلاح شبکه آبرسانی که ناتمام مانده است، انجام شود.

وی با بیان اینکه امنیت خوزستان امنیت کشور و اقتصاد خوزستان اقتصاد کشور است، گفت: مرزداران این منطقه برای وجب به وجب این خاک خون داده‌اند و در اینجا می‌مانند تا از خاک خود دفاع کنند. ما نیز متعهد به تامین معیشت و نیازهای آنان هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.