×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واکنش فعالان سیاسی و رسانه ای به اظهارات نماینده سمنان

اظهارات نماینده سمنان در جلسه ای که روز گذشته با حضور استاندار خوزستان در اهواز برگزار شد واکنش فعالان سیاسی و رسانه ای را به همراه داشت.
به گزارش پایگاه خبری آراس، حدود ۱۲ نماینده مجلس از شهرهای مختلف کشور به دعوت مجتبی یوسفی نماینده اهواز به اهواز سفر کرده و از مناطق محروم بازدید کردند.
پس از بازدیدها جلسه ای با حضور استاندار خوزستان برگزار شد که در حاشیه جلسه نماینده سمنان با اظهاراتی تامل برانگیز خواستار بستن لوله های نفت و تقابل با دولت  از سوی نماینده عالی دولت در استان شد که واکنش بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی و اجتماعی و فعالان رسانه ای در استان را به همراه داشت .
در همین راستا به واکنش برخی فعالان رسانه ای و سیاسی می‌پردازیم تا ابعاد مختلف این نمایش برای مخاطبین روشن شود؛
 حاج رضا شیرانی؛ جانباز دفاع مقدس و فعال اجتماعی: اگر خوزستان در خروج را تخته کند سمنانی ها چه می کنند؟
حاج رضا شیرانی از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس در واکنش به اظهارات نماینده محترم سمنان خطاب به وی گفت : جنابعالی  با بیش از ۳۲ هزار رای راهی مجلس شدید. خوزستان چند برابر میزان رای شما شهید، آزاده و جانباز هدیه کرده است تا خوزستان و خوزستانی از ایران جدا نشود.
این فعال اجتماعی  و سیاسی در ادامه با اشاره به سخنان نماینده مردم سمنان گفت : جنابعالی به  استاندار خوزستان می گویید در خروج را تخته کنید و اجازه ندهید منابع استان به خارج از استان برود و دولت استفاده کند؟ یکی از جاهایی که از منابع خوزستان تغذیه می کند سمنان است. مگر می توان به استان سمنان انرژی، نفت، بنزین و گاز انتقال نداد؟ اگر خوزستان در خروج را تخته کند سمنانی ها چه می کنند؟
شیرانی افزود : هیچ جای کشور از هم جدا نیست. مردان خوزستان آگاهانه در دمای ۵۰ درجه تلاش می کنند و بعضا جان خود را می دهند تا انرژی به سایر استان های کشور توزیع شود.
وی ادامه داد : آقای گلرو! شما قانون مدار هستید و باید قانون وضع کنید. اینکه می گویید اجازه خروج منابع از استان را به دولت ندهید در شان یک نماینده مجلس است؟ مگر شما و استاندار خوزستان می توانید جلوی توزیع انرژی به تمام کشور را بگیرید؟ همه ما متعلق به یک کشور هستیم.
این ایثارگر دوران دفاع مقدس گفت : قبول داریم که خوزستان نسبت به سمنان از امکانات بسیار کمتر و ضعیف تری برخوردار است. اما امیدواریم شما و سایر نمایندگان کشور، ۱۸ نماینده خوزستان را همراهی کنید تا خدمات و امکانات مطلوب تری وارد استان ما شود.
عبدالرحمن نیک سرشت؛ کارشناس ارشد علوم سیاسی و فعال اجتماعی و رسانه ای: خدمت به مردم که بستن لوله های نفت نیست
عبدالرحمن نیک سرشت مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی استان خوزستان نیز نسبت به اظهارات نماینده مردم سمنان واکنش نشان داد .
این کارشناس ارشد علوم سیاسی بیان داشت : نماینده سمنان در اظهارات خود نشان داد نسبت به حافظه تاریخی خوزستان اطلاع چندانی ندارد. این سخنان ساختارشکنانه را در گذشته و با همین ادبیان از زبان افرادی شنیدیم که سابقه خوبی نداشتند.
نیک سرشت افزود : خدمت به مردم که بستن لوله های نفت نیست. مجلس وظیفه قانون‌گذاری، تصویب بودجه، حرکت در مسیر برنامه پنج ساله و لحاظ کردن مسائلی که دولت را ملزم به خدمت به مردم می‌کند.
این فعال سیاسی تصریح کرد: مسائلی که در خوزستان اتفاق افتاد حاصل بخشی نگری و مسائل شخصی و حتی جناح گرایی، مانند انتقال آب کارون بود.
نیک سرشت توضیح داد : نماینده ها نیازی به نطق های آتشین ندارند. نماینده ها می توانند از انتقال آب کارون به فلات مرکزی جلوگیری کرده و بحث های زیست محیطی خوزستان را حل کنند.
وی اذعان داشت : حرف های بدون مبنای قانونی و بدون توجه به مسئله امنیت و اصل تفکیک قوا، نه تنها کمکی به حل معضلات خوزستان نمی کند، که ما را از پیگیری مطالبات قانونی خودمان دور می کند.
 کیکاووس دشتگلی پور؛ فعال سیاسی اطلاح طلب: نماینده سمنان فقط قصد تخریب نماینده دولت را داشته است
کیکاوس دشتگلی پور از فعالتن سیاسی اصلاح طلب نیز با اشاره به اظهارات نماینده مردم سمنان گفت : نماینده سمنان فقط قصد تخریب نماینده دولت را داشته ایا با اهداف از پیش تعیین شده این دعوت انجام شد. آقای نماینده؛ در خوزستان به هدیه بزرگ نمی‌رسید.
دشتگلی پور بیان داشت : نماینده سمنان چشم دیدن امتیاز خودرو اروندی در خوزستان را ندارند. نماینده سمنان میگوید چرا دارید کیسه کیسه هدیه پخش می کنید؟
این روزنامه نگار پیشکسوت گفت :  ایشان طوری فریاد میزند که میخواهند به ایشان رشوه دهند بنده خدا خبر نداشته که این بسته هدایا نیست بلکه  یک کلاه و یک عدد ماسک و یک ضد عفونی کننده بود که  به هر نماینده دادند . آن هم برای پیشگیری از ویروس کرونا و گرما و قلم و خودکار هم احیانا یادداشتی بنویسید.
وی تصریح کرد: نمی دانم منظورش از میلیاردها یورو برا خرید چند سانتافه دولت است یا کل سانتافه های خوزستان ، ایشان در گرمای خوزستان زندگی نکردند که بفهمند کولر پراید در این گرما جواب نمی دهد و موقعی که این خودروهای اروندی خریداری شدند هم قیمت یک پژو بوده و کیفیتش حداقل از پژو بهتره ، خدا کند این ماشین اروندی را از ما قطع نکنند.
دشتگلی پور در پایان گفت  :ایشان به جای داد و فریاد و توهین به مردم خوزستان بهتر بود در اولین جلسه مجلس با رایزنی با سایر  نماینده ها طرح دو فوریتی سهم ۲ درصد خوزستان را از نفت مصوب کنند.
نعیم حمیدی؛ کارشناس و فعال رسانه ای: نماینده مردم سمنان فرافکنی کرده است
نعیم حمیدی مدیر مسئول پایگاه خبری عصر ما نیز  در واکنش به اظهارات نماینده مردم سمنان در جلسه با استاندار خوزستان گفت :سر و صداهای نمایندگان در ابتدای دوره نمایندگی مانند درد زایمان و اگر در اواخر دوره باشد مانند جزع قبل از مرگ بوده و کاملا طبیعی است.
این پیشکسوت عرصه رسانه افزود : برای کسانی که در حوزه نمایندگی دارای کرسی هستند مسیر دخالت در حکمرانی مشخص شده است. یعنی می تواند قانونگذاری کرده و از رهگذر قانون مشکل را رفع کند یا اینکه نظارت بر امور داشته باشد.
مدیر مسئول هفته نامه محلی بیان گفت : نماینده ای که می گوید ببندید شفاف بیان نکرده چی و توسط چه کسی بسته شود. اگر مردم راه را ببندند که برچسب می خورند و اگر مسئول بخواهد ببندد با توجه به اینکا منصوب بالادست است و نمی توان ساختار حکومتی را نادیده گرفت.
حمیدی  افزود :حال اگر نماینده سمنان بابت این اظهارات خود در انتخابات دوره بعد توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شود آیا می تواند درب شورای نگهبان را تخته کند؟
این فعال رسانه ای بیان داشت :این فریادها نیاز جامعه ما نیست و افکار عمومی آن را نمی پذیرد. باید به سمت عقلانیت حرکت کرد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تحول به معنای اعتراض نیست. نماینده ای که میخواهد تحولی ایجاد کند با داد و فریاد و اظهارات جنجالی به هدف خود نمی رسد.
وی در پایان افزود : نماینده باید در چهارچوبی که برای آن مشخص شده حرکت کند. نماینده سمنان می تواند طرح دوفوریتی برای حمایت از خوزستان با امضای ۲۵۰ نماینده تصویب کند؟ این کارهای ماندگار مهم است نه فریادهایی که ثمره ای برای ما ندارد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.