×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
سهم ۵۶ درصدی بندر امام خمینی (ره) در جابجایی کالاهای اساسی

مهران قربانی در جریان بازدید از پایانه و اسکله بندر امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: رانندگان متناسب با سرمایه‌ای که گذاشته‌اند به دنبال این هستند تا از گزینه‌های مختلف، بار را انتخاب و نسبت به حمل آن اقدام کنند.

وی افزود: بار می‌تواند کالای اساسی، تره‌بار، چغندرقند و یا گندم باشد اما در این زمینه آنچه اهمیت دارد فراهم کردن مطلوبیت و رضایت‌مندی برای رانندگان است تا انگیزه برای حمل کالا را داشته باشند.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه دغدغه کشور حمل کالای اساسی است، گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) آماده حمل به سایر نقاط کشور است و رانندگان به رغم وجود گزینه‌های مختلف برای حمل بار، کالای اساسی را برای حمل انتخاب می‌کنند.

قربانی، هدف بازدید خود از بندر امام خمینی را کنترل مراحل اعلام بار تا اعلام بارگیری اعلام کرد و با بیان اینکه رانندگان از حمل کالای موجود در خوزستان به سایر مناطق کشور استقبال خوبی کرده‌اند، گفت: از رانندگان استان‌های دیگر نیز دعوت می‌کنیم تا به خوزستان بیایند و در حمل کالا از این استان به دیگر مناطق کمک کنند.

وی ادامه داد: برخی از رانندگان در مراحل بارگیری در بندر امام از شرکت‌هایی که وظیفه بارگیری دارند، گلایه‌هایی را عنوان کرده‌اند و در این زمینه امیدواریم با پیگیری‌هایی که از سوی مجموعه‌های مسئول انجام خواهد گرفت این گلایه‌ها نیز برطرف شود.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به آمار حمل کالای اساسی در کشور: آمار حمل کالای اساسی از بنادر کشور تا روز گذشته ۴.٨ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢٣ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی تعداد سفر کالاهای اساسی از بنادر کشور را ١٩٠ هزار سفر کامیون اعلام و اظهار کرد: این میزان نسبت به سال قبل رشد ١٣ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون حمل‌ونقل جاده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیشترین سهم جابجایی کالاهای اساسی را مربوط به بندر امام خمینی با ۵۶ درصد اعلام کرد.

قربانی در پایان با اشاره به آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری بیان کرد: در این یک هفته شاهد استقبال چشمگیری بودیم و چشم‌انداز خوبی را شاهد خواهیم بود.‌

منبع: مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.