×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
خطر بیماری‌های روده‌ای، بیخ گوش روستاییان بی‌آب خوزستان

دکتر سیدمحمد علوی با اشاره به مشکلات کمبود آب در بخش غیزانیه اهواز، اظهار کرد: مشکل آب آشامیدنی در روستاها و برخی مناطق حاشیه‌ای شهرها مشکل یکی دو ساله نیست؛ مدت‌ها است از سازمان آب و فاضلاب خوزستان تقاضا می‌کنیم که مواظب آب شرب مردم باشند و از انتقال بیماری از طریق آب آشامیدنی ناسالم مراقبت کنند؛ این مسائل همیشه مطرح بوده است.

وی افزود: اینکه آب یا فاضلاب مشکلات بیشتری داشته باشند و شاهد شکستگی لوله‌ها نیز باشیم و اقدامی نشود، مشکلات تلنبار می‌شوند.

علوی اضافه کرد: با آغاز فصل گرما، فصل شیوع بیماری‌های روده‌ای نیز آغاز می‌شود و از حالا این دغدغه خاطر را پیدا کرده‌ایم که اگر این مسائل در حوزه آب و فاضلاب خوزستان حل نشوند، در تابستان با بیماری‌های روده‌ای چه کنیم؟

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: مشکل آب تنها در غیزانیه نیست؛ به دلیل اینکه مشکل غیزانیه رسانه‌ای شده است، نمود بیشتری پیدا کرده است اما بسیاری از روستاهای خوزستان آب آشامیدنی ناسالم دارند و کنترلی روی آب آن‌ها انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به تبعات کمبود آب و نبود آب سالم در روستاها بیان کرد: ممکن است اهالی این مناطق به بیماری‌های روده‌ای مبتلا شوند؛ همیشه در تابستان با بیماری‌های روده‌ای مواجه بوده‌ایم و همواره نیز ارتباط تنگاتنگی بین بروز بیماری‌های روده‌ای و نبود آب آشامیدنی سالم احساس می‌شود.

علوی در خصوص خطرات و مشکلات بهداشتی که اهالی غیزانیه و دیگر مناطق مشابه آن را تهدید می‌کند، گفت: اکثر مناطق روستایی در خوزستان مشکل آب و فاضلاب دارند. هر جا که آب نباشد، بیماری‌های روده‌ای را داریم و اگر این مسائل حل نشوند زنگ خطری است و مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص تاثیر کمبود آب در غیزانیه در ابتلا به کرونا، گفت: اکنون بیشترین مشکل غیزانیه، در خصوص آب آشامیدنی آن‌ها است اما وضعیت شیوع کرونا در غیزانیه بیش از اندازه آمار دیگر نقاط خوزستان نیست و افزایش آمار موارد ابتلا به کرونا در این منطقه نداشته‌ایم.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.