×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
معرفی مقصران آتش‌سوزی‌های خسرج و خائیز به دستگاه قضایی

کوروش کیانی با اشاره به آتش‌سوزی خائیز بهبهان و جنگل‌های خسرج شوش اظهار کرد: کوه خائیز از مناطق حفاظت‌شده محیط زیست است و مدیریت این منطقه بر عهده این سازمان است و آن بخش از اراضی که در مدت اخیر دچار حریق شده‌اند جزو اراضی منابع طبیعی نیستند با این وجود، اکیپ‌ها و یگان‌های حفاظتی منابع طبیعی اولین اکیپ‌هایی بودند که از ابتدای آتش‌سوزی برای اطفای حریق در منطقه خائیز حضور یافتند.

وی افزود: با همراهی دیگر نیروها، شاهد تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای خاموش کردن این حریق بودیم. برای اطفای حریق منطقه خائیز همه امکانات منابع طبیعی خوزستان بسیج شد تا هرچه سریع‌تر آتش مهار شود.

کیانی با اشاره به آتش‌سوزی جنگل‌های خسرج نیز عنوان کرد: جنگل‌های خسرج در حوزه منابع طبیعی هستند و آتش‌سوزی اخیر این منطقه نیز با همکاری بخش‌های مختلف از جمله شرکت مناطق نفتخیز جنوب، شهرداری‌ها، شرکت توسعه نیشکر و نیروهای ارتش مهار شد.

وی ادامه داد: آتش‌سوزی جنگل‌های خسرج به صورت لکه‌ای بود و میزان خسارت وارد شده به این جنگل‌ها در دست بررسی است. این آتش به صورت پراکنده در محدوده‌ای حدود ۵۰ هکتاری رخ داد. برآورد اولیه اراضی منابع طبیعی که دچار حریق شده‌اند حدود ۲۰ هکتار است.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان در خصوص علت این آتش‌سوزی‌ها گفت: آتش‌سوزی‌های خسرج و خائیز صد درصد عمدی بوده است و افراد خاطی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند. امیدواریم با مقصران این آتش‌سوزی‌ها برخورد جدی شود تا دیگر شاهد این مسائل در منابع طبیعی خوزستان نباشیم.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.