×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
فرمانداران، نگران افزایش موارد مثبت کرونا نباشند

غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد مدیریت کرونا در خوزستان کاظهار کرد: خوشبختانه تعداد آزمایشگاه‌های کرونا افزایش یافته و ظرفیت تست‌گیری در شبانه‌روز به بیش از ۲ هزار و ۳۹۰ تست در روز رسیده است و این تعداد تا آخر این هفته به ۳ هزار تست در روز می‌رسد.

وی افزود: هر چه تعداد نمونه‌برداری افزایش ‌یابد، امکان مدیریت بیماری بیشتر فراهم خواهد شد.

شریعتی بیان کرد: خوشبختانه میزان کشندگی کرونا در خوزستان نسبت به کشور پایین‌تر است. با وجود اینکه در حال طی کردن پیک بیماری هستیم اما مراقبت کادر بهداشت و درمان ما خوب است. با این حال مردم خوزستان باید بیشتر رعایت کنند تا با رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی از دوران پیک بیماری عبور کنیم.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، گفت: مقرر شده است همچنان مساجد در خوزستان برای برگزاری نماز جماعات یک هفته تعطیل باشند و سپس هفته آینده در این زمینه مجددا تصمیم‌گیری خواهد شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: هر کدام از دستگاه‌های مسئول اعم از ورزش و جوانان و فنی و حرفه‌ای و دستگاه‌های مربوطه که پیشنهاداتی در خصوص بازگشایی برخی اماکن دارند، باید پیشنهادات خود را به صورت کتبی به دانشگاه علوم پزشکی اهواز ارائه دهند تا موضوع بررسی شود. مقرر شد در زمینه ارائه پیشنهادات برای بازگشایی تالارها نیز کار به همین منوال باشد.

وی با اشاره به الزام استفاده از ماسک در ادارات گفت: کارگاه تولید ماسک N۹۵ و ماسک‌های سه لایه جراحی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در خوزستان راه‌اندازی شده است و روزانه ۲۴۰ هزار ماسک جراحی سه لایه و بیش از ۵۰ هزار ماسک N۹۵ در اهواز تولید می شود.

شریعتی افزود: برای ورود به ادارات استفاده از ماسک الزامی است و مراجعه‌کنندگان باید درب ادارات دست‌های خود را نیز ضدعفونی کنند.

وی با اشاره به آخرین تصمیم‌گیری‌ها در خصوص برگزاری امتحانات گفت: مقرر شده است امتحانات پایه نهم در خوزستان به صورت غیرحضوری برگزار شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم بیماری بیش از پیش کنترل شود، عنوان کرد: مقرر شد تنها برای ساعاتی حیاط اماکن متبرکه بازگشایی شود.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا آسیب‌پذیری کمتر شود و بتوانیم با سلامت و با شرایط بهتری از این پیک عبور کنیم.

شریعتی گفت: هنوز شاخص آر زیرو (reproduction number) در خوزستان بالای یک است. هر چند از ۱.۱۴ به سمت نزولی و به ۱.۱ رسیده است اما هنوز بالای یک است و این مساله هشداری برای ما است و باید به آن توجه کنیم.

وی عنوان کرد: فرمانداران و مسئولین بهداشت و درمان شهرستان‌ها باید تعداد تست‌ها در شبانه‌روز را افزایش دهند و نگران افزایش موارد مثبت نباشند؛ افزایش موارد سرپایی برای ما حسن است زیرا بیماران زودتر شناسایی می‌شوند و امکان آلوده کردن دیگران به حداقل می‌رسد.

استاندار خوزستان افزود: نیروی انتظامی موظف شده است حراست از مراکز نمونه‌گیری را بر عهده بگیرد و شهرداری‌ها نیز به مراکز تست‌گیری خدماتی ارائه دهند.

وی در خصوص برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد نیز بیان کرد: آزمون دانشگاه‌های آزاد خوزستان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود اما اگر دانشگاه آزاد دلایل قانع‌کننده‌ای برای برگزاری حضوری دارد باید دلایل خود را به کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ارائه دهد و در صورت اغناء، تصویب برگزاری حضوری را ابلاغ می‌کنیم.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.