×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
کشور، سیاست‌های مالی متناسب با وضعیت امروز داشته باشد

شهلا عموری با اشاره به مشکلات بخش خصوصی در زمینه سیاست‌های پولی و مالی اظهار کرد: کشورهای پیشرفته‌ای مانند ژاپن و آلمان، سیاست‌های مختلفی‌ را با شیوع ویروس کرونا برای اقتصاد خود و مسایل پولی و مالی تدوین کرده‌اند تا بتوانند در این شرایط با همزیستی با کرونا به شرایط توسعه‌ای خود ادامه دهند.

وی افزود: در ایران اما شیوع کرونا مشکلات متعددی را برای بخش‌های مختلف به وجود آورده است و باید با پیش‌بینی‌های صحیح و اقدامات عملی، بتوانیم از مشکلاتی که در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی رخ داده و رخ خواهد داد، جلوگیری کنیم.

عموری تصریح‌کرد: کشور باید سیاست‌های مالی و پولی متناسب با وضعیت امروز جامعه داشته باشد که تحقق آن همراهی بخش خصوصی و دولت را می‌طلبد و در این زمینه باید از ظرفیت و توان بخش خصوصی استفاده شود.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با بیان اینکه در صنوف مختلف کشور میلیون‌ها نفر شاغل هستند، عنوان کرد: در شرایط فعلی اگر به صورت حداقلی میزان اجاره واحدهای صنفی و دستمزد ماهانه را برآورد کنیم، شاهد ضرر و زیان فراوانی به اصناف هستیم و در این مقطع و با توجه به مشکلات به وجود آمده برای این کسب و کارها، دولت باید به دنبال اجرای سیاست‌های پولی و مالی متناسب با این شرایط برای جبران این ضربات اقتصادی برای اصناف باشد.

وی ادامه داد: این مشکلات به وجودآمده برای اصناف درحالی است که واحدهای تولیدی و صادرکنندگان نیز متحمل ضرر و زیان‌های مشابهی شده‌اند و با مشکلات در این زمینه دست و پنجه نرم می‌کنند و از این رو می‌طلبد با در نظر گرفتن برنامه‌ها و همچنین پیش‌بینی شرایط، وضعیت را برای ادامه فعالیت این بخش‌ها فراهم کرد.

رییس اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: با توجه به تدوین و ابلاغ آیین‌نامه مربوط به ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی جهت تامین نقدینگی ویژه بنگاه‌های اقتصادی سراسر کشور در شرایط کرونا، توزیع این منابع مالی نیاز به ساز و کاری مناسب و کارشناسی‌شده دارد و لازم است این آیین‌نامه با نظر بخش خصوصی و بدون اعمال سلیقه، تدوین و اجرا شود.

عموری خاطرنشان‌کرد: در تلاش هستیم که اولویت‌های اختصاص این منابع را با نظر کارشناسی به دستگاه‌های دولتی اعلام کنیم و به همین دلیل همکاری همه جانبه‌ای برای انجام آن نیاز است که در صورت انجام می‌تواند در زمینه جهش تولید و مشکلات بخش خصوصی بسیار موثر باشد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.