×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آنهایی که کاری نکردند و آنهایی که کار کردند.

در اینکه اعتراض حق مردم شریف غیزانیه است، تردیدی نیست. حتی اگر آنطور که بعضی ها می گویند مشکل آب شرب مردم نباشد و کمبود آب برای دام و احشام آنها مشکلاتی ایجاد کرده باشد، باز هم می گویم اعتراض شان بحق است چرا که معیشت آنها با دامداری گره خورده است و وظیفه حاکمیت رسیدگی به مشکلات مردم است.
اما…
سالهای سال است که مشکل آب غیزانیه در دولت های مختلف و بویژه در دولت نهم و دهم احمدی نژاد و دولت اول روحانی، با توجی مسئولان و متولیان امور روبرو شد. ما حتی ندیدیم که در ده بیست سال گذشته همین نمایندگانی که از مردم رای می گیرند برای حل مشکل پیگیری و اقدام خاصی انجام بدهند.
مردم سالهای سال است که در رنج و عذاب این مشکل به سر می بردند. حتی همین ما اهل قلم و روزنامه نگاران و منتقدان و سیاسیون هم آنقدر درگیر مسایل و مشکلات و بحث های دیگر بودیم که حواسمان به غیزانیه نبود. این مشکلی بی آبی غیزانیه در زمان شریعتی ایجاد نشد. مردم سالهاست مشکل دارند.
اما شریعتی وقتی که استاندار شد شروع کرد به بازدید از مناطق مختلف شهری و روستایی استان. بعضا تا جاهایی رفت که مردم میگفتند بعد از انقلاب هیچ استاندار و حتی فرمانداری اینجا نیامده است!
همان موقع یادم هست یک عده ای می نوشتند چرا شریعتی بجای اینکه بنشیند در اتاق کارش و استان را مدیریت کند همه اش به سفر و بازدید می رود و از این روستا تا آن روستا سفر می کند.
یکی از اولین مناطقی که شریعتی رفت و بازدید کرد غیزانیه بود. یعنی همان زمانی که نه ما منتقدین، نه نماینده های مجلس و نه حتی فرماندار و مسئولان وقت حواسشان به غیزانیه نبود. او همانجا مصوب کرد که برای آب غیزانیه فکری بشود. مردم و شورای بخش و بخشدار و…هم بودند. خبرش هم رسانه ای شد. آنموقع قرارشد در اولین قدم ظرف سه ماه مشکل آب بخشی از روستاها در مشرحات و…حل بشود که بموقع انجام شد. بعد هم شریعتی افتاد دنبال گرفتن اعتبار از مرکز برای حل مشکل آب غیزانیه و تعدادی از روستاهای اطراف.
بگذریم، الان که استاندار گفته تا دوسه هفته آینده آب به غیزانیه می رسد معنی اش این نیست که استاندار حالا بفکر غیزانیه افتاده است. مگر آب را می شود ظرف سه هفته لوله کشی کرد و منتقل کرد؟ شریعتی به وعده ای وفا کرده که دوسه سال قبل در بازدید از غیزانیه داده بود و حالا معلوم شد آن سفرها و بازدیدها که بعضی ها به آن خرده می گرفتند اثربخش بوده وگرنه اگر دولت الان میخواست طرح آبرسانی غیزانیه را شروع کند لااقل تا دوسال دیگر هم مردم بی آب بودند.
حالا آیا این انصاف و اخلاق است ما یقه مدیران آن بیست سی سال گذشته را که هیچ قدمی برای آب غیزانیه برنداشتند رها کنیم و بیاییم یقه کسی را بگیریم که آب را تا دو قدمی غیزانیه برده و دوسه هفته دیگر به بهره برداری می رساند؟!
قطعا من هم مثل شما منتقدم و اعتراض دارم که چرا حالا؟ چرا هنوز بعد از ۴ دهه از پیروزی انقلاب، این مردم شریف در کنار لوله های نفت باید بی آب باشند اما مگر شریعتی پاسخگوی همه مدیریت های قبل از خودش است؟
در ماجرای آبادان هم همین اتفاق افتاد. یک ماه قبل از افتتاح آب غدیر بخاطر جزر و مد دریا و شور شدن آب، مردم شریف و بزرگوار آبادان بحق اعتراض کردند و بعد مشخص شد شریعتی از یکسال قبل یعنی همان روزهای اولی که استاندار شد پروژه آب غدیر را که تا قبل از او سالی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار داشت، با سماجت پیگیری کرد و در یکسال ۱۰۰۰ میلیاردتومان برایش پول گرفت و کار را انجام داد و آب به آبادان رسید. یعنی کاری که ۲۰ سال معطل بود و انجام ندادند را در کمتر از یکسال شروع و تمام کرد.
خب، اینکه مردم اعتراض شان بحق است، اینکه حق مردم نیست در کنار لوله های نفت اینگونه زندگی کنند، اینکه دولتها باید پاسخگوی ندانم کاری باشند کاملا سوال های بحق و درستی اند اما انصاف حکم می کند ببینیم کی کار کرده و کی کار نکرده. گناه آنهایی که کاری نکردند را نیندازیم گردن آنهایی که کار کردند. آبرسانی غیزانیه در بیلان کار شریعتی است، مثل آب غدیر. خوشبحال مدیران و مسئولان گذشته که کاری نکردند و حالا در گوشه ای نشسته و پا روی پا گذاشته و نظاره گر حملات به شریعتی اند که جور آنها را می کشد.
انتقادهای دیگر ما از شریعتی سر جایش است اما حواسمان هم هست که چه کسانی برای غیزانیه و آبادان و احمد فداله و… کاری نکردند، و چه کسانی کار کردند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.