×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
درخواست ستاد مقابله با کرونای خوزستان برای برگزاری غیرحضوری امتحانات پایه نهم

کوروش مودت پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در ستاد مقابله با کرونا خوزستان مصوب شد که به دلیل شرایط ناشی از کرونا امتحانات پایه نهم در استان به صورت غیر حضوری برگزار شود که این مصوبه به وزارت آموزش و پرورش اعلام شد و هم اکنون در انتظار پاسخ هستیم.

وی با اشاره به اینکه امتحانات پایه اول تا پایه یازدهم بر اساس اعلام وزارت به استثنای پایه نهم به صورت داخلی و با نظر شورای مدرسه برگزار می شود، ادامه داد: امتحانات پایه نهم و پایه دوازدهم بر اساس تصمیم وزارتخانه باید به صورت حضوری برگزار شود.

مودت با بیان اینکه شورای مدرسه یک تا ۲ هفته بعد از بازگشایی مدارس، در خصوص ادامه و یا پایان سال تحصیلی تصمیم گیری می کند، اظهار داشت: امتحانات پایه نهم که در گذشته به صورت نهایی و سراسری برگزار می شد با اعلام وزارت آموزش و پرورش به صورت داخلی و مدرسه ای برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ هزار دانش آموز پایه نهم در استان خوزستان مشغول به تحصیل هستند، گفت: استاندار خوزستان طی روزهای گذشته تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا استان مبنی بر برگزاری غیرحضوری امتحانات پایه نهم را اعلام کرد و پیگیری های متعددی در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش انجام گرفته است و امیدواریم وزارت آموزش و پرورش با توجه به حجم شیوع ویروس کرونا در خوزستان همانند گذشته توجه ویژه ای به این استان داشته باشد.

مودت با بیان اینکه پیشنهاد های مختلفی به وزارت آموزش و پرورش در این زمینه اعلام شد افزود: جمع بندی و هماهنگی های مختلفی در این زمینه در روزهای پیش رو انجام خواهیم داد و از طریق صداوسیما و رسانه های رسمی به  اطلاع مردم خوزستان خواهیم رساند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال با عنوان اینکه هدف ما کاهش نگرانی اولیاء و دانش آموزان و فرهنگیان است، ادامه داد: نظر کارشناسی این است که امتحانات پایه نهم در خوزستان به صورت غیر حضوری برگزار شود و البته معاون وزیر نیز در تماس تلفنی بر موضوع تاخیر برگزاری امتحانات پایه نهم تا ۱۷ خرداد ماه تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه امتحانات پایه دوازدهم در خوزستان همانند دیگر نقاط کشور به صورت سراسری و نهایی برگزار می شود، گفت: امتحانات پایه دوازدهم بر اساس دستورالعمل های بهداشتی وطبق برنامه زمان بندی شده برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه با دستور استاندار خوزستان در شورای آموزش و پرورش، فرمانداری ها و شهرداری ها مکلف به پشتیبانی و ضد عفونی کردن حوزه های امتحان نهایی شدند، اظهار داشت: آموزش و پرورش آیین نامه ها و اعتبارات لازم را در این زمینه پیش بینی و در اختیار شهرستان ها استان قرار داده است.

وی افزود: تیم های مختلف بازرسی نیز برای نظارت بر روند آماده سازی و ضدعفونی حوزه های امتحانی در نظر گرفته شده است

مودت اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا آموزش از روش های مختلف و به ویژه با بهره گیری از شبکه آموزش دانش آموزان”شاد” در این استان ادامه پیدا کرد.

با صعودی شدن روند ابتلا به کرونا در خوزستان ادارات و بازار خوزستان در ۲ مرحله ۲۲ تا ۲۹ اردیبهشت و یکم تا پنجم خرداد ماه با دستور شورای تامین استان تعطیل شدند.

مدارس خوزستان بر خلاف سایر استان ها برای مقابله با انتشار کرونا در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه بازگشایی نشدند و همچنان تعطیل هستند.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.