×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
وضعیت تامین آب در روستاهای خوزستان مناسب نیست

صادق حقیقی پور در حاشیه بازدید از روستاهای غیزانیه در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از مناطقی که بیشترین مشکلات آب شرب روستایی را دارد مناطق شمال شرقی به ویژه دهدز است، دهدز بین دریاچه کارون سه و کارون چهار قرار دارد و این امر توقع مردم را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: جمعه هفته گذشته مطلع شدیم که چند روستای دهدز فاقد آب هستند، یکی از چاههای آب در منطقه که از مدار خارج شده بود به مدار برگشت و مساله تامین آب شرب حل و قرار شد برای حل مشکل آب چند روستای دیگر در دهدز به زودی یک چاه دیگر نیز وارد مدار شود.

حقیقی پور درخصوص وعده‌های پیشین مسئولان آبفای روستایی برای حل مشکل آب شرب غیزانیه گفت: از وعده‌های پیشین برای آبرسانی به این منطقه بی‌اطلاعم اما از شنبه هفته جاری که اجرای این طرح به شرکت آبفای خوزستان موکول شده است متعهد به اجرای این طرح ظرف مدت سه هفته شده‌ایم.

وی با بیان اینکه در تلاش برای آبرسانی در کمتر از زمان تعیین شده هستیم ادامه داد: با اجرای این طرح آب به روستاهای غیزانیه و دهستان مشرحات خواهد رسید.

حقیقی پور گفت: پروژه آبرسانی به بخش غیزانیه در نقاط مختلف همچون تصفیه خانه شیبان، خطوط انتقال، ایستگاه پمپاژ صفیره و آبرسانی مشرحات فعال هستند. هدف این طرح آبرسانی به ۳۶ روستا و هفت دهستان مشرحات است.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم بخش عمده ای از مشکلات آب شرب مردم بخش غیزانیه در حد استانداردهای آب روستایی برطرف شود.

مردم بخش غیزانیه سوم خردادماه جاری در اعتراض به وضعیت بد آب آشامیدنی این بخش محروم و نیز اجرا نشدن طرح آبرسانی به این منطقه پرجمعیت تجمع کردند.

بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.