×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
معاون وزیر بهداشت:۲۰درصد افراد جامعه در برابر کرونا آسیب‌پذیر هستند

قاسم جان‌بابایی چهارشنبه در بازدید از بیمارستان طالقانی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۱۰ تا ۱۵درصد افراد جامعه که دارای بیماری زمینه ای هستند باید دستورالعمل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و در صورت ابتلا باید به بیمارستان مراجعه کنند.

وی چاقی را از عوامل خطرپذیر و دارای ریسک بالای ابتلا به بیماری کرونا با علائم تنفسی دانست و افزود:متاسفانه برخی جوانان با زمینه چاقی در بیمارستان‌ها بستری هستند.

جان‌بابایی گفت:واقعیت امر این است که مشکل کرونا را باید بیرون از بیمارستان‌ها جستجو کرد و برای کنترل و غلبه بر آن رفتار مردم باید معقول‌تر شود و برای قطع زنجیره انتقال این بیماری افرادی که علامت کووید ۱۹ دارند باید قرنطینه خانگی را بیشتر رعایت کنند ضمن اینکه به افراد مسن توصیه می شود از خانه بیرون نروند.

وی در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان خوزستان بخصوص شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان اظهار داشت: با توجه به تجمعات و اتفاقاتی که در عید فطر افتاد باید تا آخر هفته بعد منتظر ماند تا مشخص شود چه تعداد از اهالی این شهرستان ها مبتلا شده اند هر چند روند کاهشی برای بیماری کرونا در این مناطق قابل تصور نیست و انتظار می رود بیماران بستری و سرپایی کرونا افزایش بیشتری داشته باشند.

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:حجم کار در منطقه بالا است و اگر روند افزایش بیماران ادامه یابد و مردم نیز رعایت نکنند مجبور خواهیم شد بیمارستان‌های دیگری در خرمشهر و شادگان را آماده پذیرش بیماران کرونایی کنیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت درمان بیماران جنوب غرب خوزستان در بیمارستان طالقانی آبادان اظهار داشت:مدیریت و پروتکل‌های ای‌سی‌یو و درمانی به خوبی در منطقه انجام شده و با هماهنگی به عمل آمده ظرفیت پذیرش بیماران در بخش ای‌سی‌یو بیمارستان طالقانی آبادان افزایش پیدا خواهد کرد.

جان‌بابایی در خصوص  تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای درمانی شرکتی و طرحی گفت:افرادی که درگیر درمان بیماران کرونایی بوده اند با مصوبه ستاد ملی کرونا در اولویت استخدام قرار دارند ضمن اینکه بزودی حق مشاور و حق قانونی نیروی های درمانی نیز پرداخت می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز گفت: با توجه به روند افزایش تعداد بیماران کووید ۱۹ یک بخش ای‌سی‌یو  جدید در بیمارستان طالقانی اضافه شد و  درصدد هستیم یک بخش جدید مراقبت‌های ویژه را نیز در این بیمارستان راه‌اندازی کنیم.

شکرالله سلمانزاده گفت:وضعیت ابتلای مردم به کووید ۱۹ در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خوب نیست و علی‌رغم هشدارهای بهداشتی رفتار مردم تغییر نکرده است و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود.رفتارمردم باعث خستگی و تحلیل رفتن روز به روز توان کادر درمانی و خستگی آنها می‌شود.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

ویروس کرونا در ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

به گفته مسوولان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.