×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رهایی ۴۶ محکوم به قصاص نفس از چوبه‌‌ دار در خوزستان

حجت الاسلام صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در جلسه ویدئو کنفرانس با حضور معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور و روسای شوراهای حل اختلاف استان‌های خوزستان ، لرستان ، کردستان ، همدان ، مرکزی ،کرمانشاه و ایلام ضمن تبریک عید سعید فطر ، از رهایی ۴۶ نفر از محکومین به قصاص از چوبه دار با همت و تلاش اعضاء شوراهای حل اختلاف این استان خبر داد.

وی گفت: علیرغم وسعت استان، خوشبختانه اعضاء شوراهای حل اختلاف این استان در سال ۹۸ با تلاش و کوشش خود توانستند با جلب رضایت اولیاء دم ، ۴۶ نفر از محکومین به قصاص را از چوبه دار نجات دهند.

مرادی  افزود: شوراهای حل اختلاف با وجود نیروهای مردمی که دارد تأثیری زیادی در کاهش دعاوی داشته و استان ولایی و شهید پرور خوزستان در این زمینه و  اصلاح ذات‌البین از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است.

رئیس کل دادگستری خوزستان یکی از مشکلات عمده شوراهای حل اختلاف را فضای فیزیکی دانست و افزود: در استان خوزستان علی رغم کمبودهای فراوان تلاش کرده ایم فضای فیزیکی مناسبی برای شوراهای حل اختلاف تامین کنیم.

رئیس دستگاه قضایی استان در پایان  از تلاش ها و زحمات حجت الاسلام مظفری معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور تقدیر کردند.

 در این جلسه حجت الاسلام مظفری معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور نیز  اظهار داشت: در سال جاری باید از تمام ظرفیتها برای ارتقاء و توسعه فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین استفاده و بهره برد و با تلاش مضاعفی پرونده های مهم را با مصالحه مختومه کرد.

وی از هماهنگی های صورت گرفته جهت تاسیس صندوق قرض الحسنه برای اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف خبر داد و گفت: این موضوع در حال سپری کردن مراحل قانونی آن است.

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور در ادامه افزود: در سال گذشته با هماهنگی های که با معاونت مالی ، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف می توانند از خدمات رفاهی قوه قضائیه استفاده و بهره ببرند.

 مظفری همچنین با اشاره به توافقات بعمل آمده با سازمان بیمه تامین اجتماعی، بیان داشت: حق بیمه سنواتی همکاران شورا پرداخت شده و در سال جاری نیز  بخش عمده‌ای از بدهی این مرکز به عنوان قسط بعدی به این سازمان بزودی پرداخت می شود.

 در این جلسه عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان نیز ضمن ارائه عملکرد و نظرات و پیشنهادات خود پیرامون شورای حل اختلاف ، میزان مصالحه شوراهای حل اختلاف خوزستان در سال  ۹۸ را بیش از ۳۳ درصد اعلام کرد و گفت:  با همت ، تلاش و کوشش اعضاء شوراهای حل اختلاف خوزستان در سال گذشته بیش از  ۳۳ درصد پرونده های قابل مصالحه با صلح و سازش مختومه شده اند و امسال با تلاش مضاعف و استفاده از تمام ظرفیتها ، امیدواریم افزایش چشمگیر در آمار مصالحه ها داشته باشیم.

وی افزود: در ارزیابی‌های سالانه عملکرد فرهنگی شوراهای حل اختلاف کشور ، واحد فرهنگی شوراهای حل اختلاف خوزستان توانست در سال ۹۸ برای دومین سال متوالی موفق به کسب بالاترین نمره ارزیابی ، به عنوان واحد برتر در سطح کشور معرفی گردد و کسب این مقام مرهون حمایت های رئیس کل دادگستری و زحمات و تلاشهای همکاران در مجموعه فرهنگی شوراهای حل اختلاف استان می باشد.

در ادامه این جلسه روسای شوراهای حل اختلاف لرستان ، کردستان ، همدان ، مرکزی ، کرمانشاه و ایلام به ارائه نظرات ، پیشنهادات خود پیرامون ارتقاء شوراهای حل اختلاف پرداختند.

 

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.