×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امسال ۹۸۰ هزار تن کالای اساسی وارد کشور شد

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در رابطه با میزان تاثیر پذیری تجارت خارجی (صادرات، واردات و حمل و نقل) از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: تا کنون بیش از  ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن  از محمولات تخلیه شده در  بندر امام خمینی (ره) از طریق ناوگان جاده ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال شد که آمارها  رشد ۱۶ درصدی در بخش جاده ای و ۲۲ درصدی در بخشی ریلی را نشان می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر این که چه میزان از کالاهای وارداتی مربوط به کالاهای اساسی است، گفت: حدود ۴۵ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی با رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان  افزود: از این میزان ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن از آن را کالاهای اساسی تشکیل می‌دهد و در مقایسه با مدت مشابه  ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

دریس در رابطه با تاثیر نوسانات ارز بر واردات حبوبات و برنج، عنوان کرد: از ابتدای امسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی از جمله دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، ذرت و … تخلیه شده است.

وی بیان کرد: برای تسریع و تسهیل خروج کالا ضمن بازنگری در فرآیندها جاری همکاری‌ها و هماهنگی‌های متعددی با ارگان‌های اجرایی و ذیربط در زنجیره حمل و نقل  صورت گرفت و حدود ۹۸۰ هزار تن  کالای اساسی  به درون کشور انتقال داده شد که این فرایند  رشد ۵۶ درصدی را نشان می‌دهد.

دریس با اشاره به میزان  بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی، گفت: تا پایان فروردین ۹۹ آمارها ۱۸ درصد رشد در  ناوگان ریلی و ۴۵ درصد رشد  در ناوگان  جاده ای را نشان می‌دهد.

وی  بیان کرد: در حال حاضر  بالغ  بر ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (رض) وجود دارد که  نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد ۴۵ درصدی برخوردار است.

دریس افزود: با توجه به ورود کشتی‌های متعدد حامل کالاهای اساسی به بندر و حجم بالای عملیات هدایت، پهلو دهی و تخلیه کشتی‌های ورودی تسریع هرچه بیشتر در فرآیندهای خروج کالا و بازنگری مجدد در فرآیندهای جاری ضروری است.

 

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.