×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رییس مرکز بهداشت خوزستان:مناطق سفید نسبت به کرونا مصون نیستند

سیدمحمدعلوی شنبه شب در یک نشست  تلویزیونی که از شبکه استان خوزستان پخش شد اظهار داشت: وقتی موارد بیماری در یک منطقه بالا می رود و از حد معمول می گذرد شرایطی به وجود می‌آید که انتقال عفونت در جامعه مسیر صعودی به خود می گیرد .

وی گفت: مناطق خوزستان بر اساس موارد بیماری تایید شده به شهرهای قرمز، زرد و سفید تقسیم شده اند که مناطق قرمز انتخابات بیش از مناطق زرد و سفید است.

وی با اشاره به اینکه تمام شهرهای خوزستان در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند گفت: در این بین برخی مناطق استان مانند  دزفول و اهواز جزو مناطق با خطر بالا می باشند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان افزود: موارد مرگ  و میر در استان در حد متوسط است و میزان بستری با شیب ملایمی صعود کرده است.

وی گفت: تا روز ۶ اردیبهشت‌ماه همه چیز خوب بود اما بعد از بازگشایی اصناف و ادارات،  موارد بیماری در استان بالا رفت و این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه در بازدیدی که از مراکز بهداشت درمانی داشتیم بسیاری از کارکنان مسئله کمبود دستکش را مطرح کردند گفت:لذا باید فکری به حال این موضوع کرد.

علوی گفت: قطعا وقتی یک بیماری، واکسن و داروی مشخصی ندارد  بهترین کار پیشگیری است و افراد دارای بیماری زمینه ای که مستعد گرفتن بیماری هستند باید رعایت بیشتری نمایند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

وی ادامه داد: سازمان  بهداشت جهانی برای کنترل این بیماری پنج گام را معرفی کرده که مهمترین آن بحث غربالگری است. علوی افزود: امروز علائم شناسایی بیماری کرونا در حال تغییر است لذا باید تا حد امکان نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهیم. وی افزود:بدون نظارت دستگاه های اجرایی امکان عملیاتی شدن یک قانون  وجود ندارد پس باید این بیماری را جدی تر بگیریم و قوانین مربوط به آن را با دقت دنبال کنیم.

علوی در خصوص وضعیت آب شرب مناطق روستایی استان خوزستان نیز گفت: از زمانی که آبفای روستایی تعطیل و به آبفای شهری واگذار شد مشکلاتی در خصوص آب روستایی به وجود آمد که امیدواریم به این موضوع رسیدگی شود. وی گفت: خوشبختانه تاکنون بیماری وبا در استان مشاهده نشده است ولی باید هوشیار باشیم.

وی افزود: یکی از دغدغه های مهم و همیشگی ما مسئله آب شرب مردم بوده و پیشنهاد می کنیم از آب آشامیدنی جوشیده تنها در مقاطع کوتاه مدت استفاده شود.

وی در خصوص مجاورت مراکز نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا با دیگر مراکز خدماتی در استان خوزستان گفت: مجاورت این مراکز باعث شده بود خانواده ها از رفتن به این مراکز اجتناب کنند که در یک ماه اخیر این مراکز جداسازی شدند. رییس مرکز بهداشت خوزستان افزود: همچنین مراکز جدید نمونه‌گیری از بیماران در جاهایی مکان یابی شدند که حداقل آسیب را به مردم برسانند.

استاندار خوزستان برای جلوگیری از ناپایدار شدن وضعیت انتشار ویروس کرونا با تصمیم شورای تامین استان،ادارات ، بانک‌ها و اصناف غیرضروری ۱۶ شهرستان شامل اهواز، کارون، باوی ، رامهرمز ،مسجدسلیمان، هفتکل، حمیدیه، دشت‌آزادگان، ماهشهر، هندیجان، دزفول، شوش، شوشتر،گتوند، آبادان و خرمشهر را تا روز دوشنبه هفته جاری تعطیل اعلام کرد.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.