×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
یک درخواست از استاندار خوزستان

اگرچه این روزها بواسطه ی افزایش آمار مبتلایان به کرونا، بحث و نقد و نظرهای مختلفی در رسانه ها و فضای مجازی درگرفته اما با اظهارات امروز سخنگوی وزارت بهداشت مشخص شد بیماریابی در خوزستان از دیگر استان ها پیشی گرفته و آنگونه که شما در مصاحبه با شبکه استانی گفته اید از ده هزار تست روزانه در کشور، ۱۲۰۰ تست متعلق به خوزستان است.

این، خبری امیدوارکننده است و نشان دهنده عزم مجموعه بهداشتی و درمانی و مسئولان استان برای کنترل و مدیریت علمی این بیماری است.

حتما می دانید کشورهایی چون آلمان، کره جنوبی و دیگر کشورهایی که آمار بالای بیماری را داشتند بواسطه ی افزایش میزان تست و آماریابی به مقابله با شیوع این بیماری رفتند.

اگرچه شاید اعلام آمار مبتلایان و افزایش بیماریابی باعث بروز انتقادات و هجمه های علیه کادر درمانی و کلا مدیریت استانی بشود اما لازم است این انتقادات بر روند کاری که در پیش گرفته اید اثر منفی نگذارد و سیاست افزایش بیماریابی و تست و همچنین اعلام شفاف آمار تداوم پیدا کند.

تردیدی نیست که این رویه به سود مردم استان خواهد بود و آنها در نهایت قضاوت مناسبی از عملکرد مدیریتی شما خواهند داشت.

امیدواریم اظهارنظرها و انتقادات مختلفی که به هر دلیلی نشانه ش بسوی شماست، باعث نشود کادر درمانی و بهداشتی استان در ادامه ی این سیاست علمی مردد شوند.

طبیعی است هرچه بیشتر بیماریابی کنید آمار مبتلایان بیشتری رسانه ای می شود و این باعث برخی اظهارنظرها و انتقادات بعضا غیرمنصفانه خواهد شد اما اینکه شما و همکاران درمانی انتقادات و هجمه ها را به جان بخرید اما بر افزایش بیماریابی و اعلام شفاف آمار تاکید نمایید نشان می دهد که همانطور که اعلام کرده بودید خط قرمز شما، سلامت مردم استان است.

باعث خوشحالی است که اینک سهم استان ما از این بیماری کمتر از نسبت جمعیتی ولی میزان تست و بیماریابی مان در رتبه نخست کشور و بااختلاف نسبت بالا با دیگر استانهاست.

این رویه را تقویت کنید و میزان تست و ظرفیت بیماریابی روزانه را بالاتر ببرید که قطعا این سیاست، مهمترین مولفه در کنترل این بیماری خواهد بود.

البته نظارت بر روند درمان بیماران سرپایی و قرنطینه آنها و رصد و ارائه آموزش های لازم به آنان نکته مهم دیگری است که امیدواریم برنامه و تدبیری جدی در این زمینه مدنظر باشد و این مساله بسیار جدی مورد توجه و کنترل واقع شود و مراودات این قبیل افراد کاملا تحت کنترل و مدیریت قرار بگیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.