×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
دولت هر چه زودتر تکلیف هیات مدیره منقضی شده اروند را روشن کند

سیدمحمد مولوی  با اعلام این خبر اظهار کرد: پرونده اقتصادی مدیران منطقه آزاد اروند در دستگاه قضایی و آزادی آنان با وثیقه و ادامه فعالیت آنها در این سازمان باعث نگرانی مردم شده است و مردم انتظار دارند هر چه سریعتر نتیجه این رسیدگی ها به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.
وی خاطرنشان کرد: ادامه فعالیت مدیرانی که بواسطه داشتن پرونده اتهامی در دستگاه قضایی با وثیقه سنگین آزاد هستند نوعی دهن کجی به مردم است و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور باید پاسخگوی این موضوع باشد.

وی با اشاره به اینکه برخورد با مدیران فاسد در منطقه آزاد اروند مسبوق به سابق است و ما شاهد بودیم یکی از مدیر عاملان منطقه آزاد اروند به دلیل اتهامات در فرودگاه بازداشت شد و فورا رسانه ای شد اما اکنون شاهد بدعت نگران کننده ای هستیم که مدیرعامل منطقه آزاد اروند خود در خصوص پرونده قضایی خود صحبت میکند و رسیدگی کنندگان به پرونده خود را یک عده جوان احساسی خطاب می کند!

مولوی تصریح کرد: ما قطعا از طریق رییس محترم قوه قضائیه موضوع پرونده منطقه آزاد اروند را پیگیری خواهیم کرد و مردم مطمئن باشند در خصوص وضعیت فعلی روند اداره این سازمان ساکت نخواهیم نشست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه موارد متعددی از حیف و میل سرمایه ها و بیت المال به دلیل بی تجربگی و بی برنامه گی مدیران این سازمان تصریح کرد: هزینه کردن نزدیک به ۲۰۰۰ میلیارد تومان در ۵ سال اخیر و عدم تاثیرگذاری و مشاهده بازخورد آن در سطح شهرهای آبادان و خرمشهر موضوعی است که نهادهای نظارتی بایستی به آن رسیدگی جدی بکنند.

وی در ادامه با اشاره به یکی از متهمان پرونده فساد اقتصادی در منطقه آزاد اروند گفت: مدیرعامل منطقه آزاد اروند بجای اخراج این فرد، مدیریت شرکت توسعه سازمان را به این آقا تحویل میدهد شرکتی که ۷۰ میلیارد تومان از سازمان پول جهت درآمد زایی گرفته اما با مدیریت اشتباه و  حیف و میل سرمایه ها در حال حاضر به یک شرکت ورشکسته و بدون یک هزار تومانی در حساب خود تبدیل شده است!

منتخب مردم آبادان در ادامه با اشاره به وضعیت اسفناک مرز تجاری شلمچه با وجود پتانسیلهای توسعه تجارت گفت: متاسفانه این سازمان در زمینه جذب سرمایه گذاری فقط آمار میدهد ولی هیچ اثری از این حجم سرمایه گذاری اعلام شده نیست به طوری که وضعیت صنایع در شهرهای آبادان و خرمشهر در سالهای گذشته رقت بار بوده است.

مولوی در ادامه به سفرهای خارجی  بدون نتیجه متعدد مدیران سازمان اشاره کرد و افزود: رییس دفتر اخراجی توسط نهادهای نظارتی، مدیرعامل منطقه چکاره است که ١۵ سفر خارجی را از هزینه های سازمان منطقه آزاد اروند تجربه کرده است عایدی این همه سفر خارجی برای شهرهای آبادان و خرمشهر چه بوده است آیا منتج به جذب سرمایه گذاری شد آیا در سامان بخشیدن به محرومیت زدایی از این دو شهر الگو برداری شد واقعا هدف از این سفرها چه بوده است؟!

وی ادامه داد: مدیرعامل منطقه آزادارونپ باید در خصوص نابودی دیوارهای محدوده، بی نتیجه ماندن کارت شهروندی، وعده های بی سرانجام متعدد، واگذاری غیر قانونی و رابطه ای زمین و تسهیلات به افراد خاص پاسخگو باشد و قطعا ایشان را وادار به پاسخگویی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما شاهد عدم توجه به رهنمودها و سفارشات مکرر رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم پرهیز از اشرافی گری، حیف و میل بیت المال و … در سازمان منطقه آزاد اروند هستیم و سکوت در خصوص وضعیت این سازمان قطعا خیانت به آرمان های انقلاب و مردم محروم منطقه است.

منتخب مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور غیر قانونی  بازنشستگان در این سازمان تحت عنوان من درآوردی مشاور گفت: همه دلسوزان واقعی انقلاب باید بدانند برای سالم سازی منطقه آزاد اروند، این سازمان نیازمند خانه تکانی گسترده و انقلابی است و همه باید برای تحقق این موضوع احساس مسئولیت کنند.

مولوی در پایان با اشاره به اینکه مهلت قانونی هیات مدیره منطقه آزاد اروند قریب یکسال است پایان یافته و قانونا ادامه فعالیت مدیر عامل فعلی جای سوال دارد گفت: انتظار جدی همه دلسوزان از دولت این است هر چه زودتر با انتخاب هیات مدیره توانمند و انتصاب مدیرعاملی با علم کافی و بدون داشتن هیچ شائبه مالی زمینه اصلاح ساختار از هم پاشیده شده منطقه آزاد اروند را هر چه سریعتر فراهم کند.

 

منبع :ایفانیوز

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.