×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کارشناسان کرونا باید تصمیمات خاصی برای اهواز بگیرند

علی ساری در مورد آخرین وضعیت شهر اهواز در مواجهه با ویروس کرونا، گفت: قبل از بازگشایی اخیر فعالیت‌ها، شرایط ما نسبت به جاهای دیگر کشور خوب بود. مقداری مبتلا و فوتی وجود داشت اما به طور کلی شرایط خوبی داشتیم. هم مردم رعایت می‌کردند و هم حوزه بهداشتی – درمانی ما فعال بودند. بازگشت اخیر فعالیت‌ها تحت تأثیر حرف‌هایی بود که در مورد گرمای جنوب کشور، زمزمه می‌شد. عده‌ای می‌گفتند که گرمای هوا باعث توقف شیوع ویروس کرونا می‌شود که این حرف‌ها بار روانی زیادی در جامعه داشته است.

نماینده مردم اهواز در مجلس اظهار کرد: از زمانی که فضا بازتر شد و فعالیت‌های اقتصادی از سر گرفته شد، مردم کمتر از گذشته رعایت می‌کنند. افراد به راحتی بدون هیچ رعایتی و حتی بدون دستکش و ماسک به مغازه‌ها و مکان‌های شلوغ می‌روند. حوزه بهداشتی اقدامات لازم را انجام داده است. قبلا بیمارستان رازی در نظر گرفته شده بود که الان چند بیمارستان دیگر اضافه کرده‌اند. بعضی بیماران که قابلیت خود قرنطینگی در منزل را دارند، به خانه هدایت شده و عده‌ای که حال وخیمی دارند در بیمارستان پذیرش می‌شود.

ساری با اشاره به شیوع بالای ویروس کرونا در استان اهواز ادامه داد: تنها اتفاقی که افتاده بازگشت دوباره فعالیت‌ها و رعایت کمتر مردم و تأثیرگذاری آن بر افزایش شیوع ویروس است. شرایط خاصی بر این استان حکم‌فرما است. کارشناسان باید تصمیمات خاصی بگیرند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این پرسش که «آیا دوباره بسته شدن فضا به بهبود شرایط کمک می‌کند؟» گفت: ترجیح می‌دهم که کارشناسان وزارت بهداشت در این مورد تصمیم بگیرند. شرایط نشان می‌دهد که همه نباید در این مورد تصمیم‌ بگیرند. مقامات ملی و محلی نباید تصمیمی در این مورد بگیرند. باید به نظر کارشناسان وزارت بهداشت گوش کنیم نه نظر کس دیگری.

ساری همچنین در مورد مسئله ریزگردها که اخیرا در شهر اهواز مردم را با مشکل مواجه کرده است، گفت: برای مسئله ریزگردها سالانه اعتباراتی در نظر گرفته می شود و مبلغ در اختیار مسئولان قرار داده شده است اما اقدامی صورت نگرفته است. من طی سال گذشته این موضوع را در مجلس دنبال کردم. واقعیت این است که حیف و میل‌هایی در این زمینه صورت گرفته است. پول دریافت شده اما اقدامی صورت نگرفته است. ریاست جمهوری باید از وزارت جهاد کشاورزی بخواهد که چرا ورودی‌ها با خروجی مطابق نیست. موضوع افزایش شیوع بیماری و ریزگردها دو مقوله متفاوت است و هر دو شرایط را پیچیده کرده است. در واقع در این استان دو متغیر به مشکلات مردم تأثیر می گذارد.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.