×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
منتخب مردم اهواز در مجلس یازدهم: وزارت صنعت در برابر گرانی تسلیم شد/ رشد ۳ برابری برخی کالاها

مجتبی یوسفی  اظهار داشت: مردم از نظر گرانی تحت فشار هستند و کرونا این فشار را مضاعف کرده است. لازم است دولت به مساله گرانی اقلام اساسی مردم توجه داشته باشد.

وی افزود: ابزارهای مناسبی برای نظارت و کنترل قیمت در ساختار وزارت صمت و تعزیرات حکومتی وجود دارد. لازم است این ابزارهای نظارتی به کار گرفته شوند و اجازه ندهند گرانی به مردم فشار بیاورد.

منتخب مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس یازدهم شورای اسلامی با انتقاد از کم کاری صمت و تعزیرات حکومتی اظهار داشت: مردم در تامین اقلام اساسی با دشواری روبرو هستند، وزیر صمت باید پاسخگوی این کم کاری خود باشد. ستاد تنظیم بازار چرا از اهرم‌های که در اختیار دارد به یاری مردم و تعدیل قیمت‌ها نمی‌آید؟

وی افزود: در هفته اخیر قیمت بسیاری از کالاهای ضروری و خوراکی مانند حبوبات رشد ۳برابری داشتند و شاهد بی عملی و انفعال از سوی دستگاه‌ها هستیم. مسئولان به جای حل مساله به گفتار درمانی و توصیه درمانی رو آوردند و این شیوه حکمرانی قابل قبول نیست.

یوسفی گفت: اینکه به مردم مدام توصیه کنیم فلان کالا را نخرید و یا فعلا فلان کالا را مصرف نکنید شیوه مدیریت امور نیست. مگر می شود به مردم گفت برنج و حبوبات هم از سبد کالای خود حذف کنید؟ دولت شرایطی فراهم کرده است که خودروهای با کیفیت پایین برای مردم به آرزو تبدیل شود.

وی با انتقاد شدید از افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر اظهار داشت: با وجود کاهش تقاضا ولی قیمت خودرو سربه فلک گذاشته است و نشان از نبود تدبیر در وزارت صمت است. سوال اینجاست واقعا مسئولان صمت چه اقدامی داشتند؟

این نماینده منتخب مجلس یازدهم گفت: در خوزستان به دلیل وابستگی بیش از حد به نفت، گرانی بیش از سایر استان‌ها وجود دارد و محسوس است. با وجود این شرایط در خوزستان فقدان بازرسی و نظارت بر قیمت کالا‌ها به شکل بارز احساس می‌شود. مردم تا کی باید این فشارهای ناشی از بی تدبیری را تحمل کنند؟

وی ادامه داد: این نوع مدیریت نشان می‌دهد مسئولان از قیمت‌ها اطلاع کافی ندارد و توصیه می‌کنم در طول هفته چندباری شخصاً به بازار رفته و خرید کنند تا رشد قیمت‌ها و فشار آن به مردم را درک کنند.

یوسفی به وجود سیستم دلالی و واسطه گری در نظام تولید و توزیع اشاره و گفت: معلوم نیست بر چه توجیه عقلی و منطقی قیمت اقلام اساسی به طور هفتگی افزایش یافته است. سود این افزایش به جیب چه کسانی می‌رود؟

وی  در پایان به عهد خود به مردم و انقلاب برای تلاش سالم و صادقانه برای حل مشکلات اشاره و اظهار داشت: دنبال حل مشکلات مردم و پیشرفت انقلاب هستیم. قدرت و نمایندگی مردم را برای خدمت به مردم می خواهیم و این را در مجلس نیز پیش خواهیم برد.

این نماینده منتخب مجلس یازدهم بیان داشت: در مجلس شورای اسلامی که از هفتم خردادماه آغاز می‌شود دنبال مطالبه گری و حل مشکلات بدور از حاشیه هستیم. اینگونه نخواهیم بود که مثل مجلس فعلی در روزهای پایانی در شرایطی که مردم در بدترین شرایط اقتصادی هستند دنبال مسایل بدون اولویت و با هدف نفع شخصی باشیم.

منبع: تسنیم

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.