×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
انتقال کرونا در اهواز راحت شده بود / وضعیت اهواز در دست مردم است

مهرداد شریفی اظهار کرد: با توجه به اینکه در چند روز اخیر، فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشده بود و اصناف به راحتی کار خود را انجام می‌دادند و مردم نیز دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند، انتقال ویروس به راحتی انجام می‌شد.

وی افزود: برگزاری مراسمات جزو چالش‌ها است و در این مدت شاهد برگزاری مراسم زیادی بوده‌ایم.

شریفی گفت: عدم توجه مردم و اصناف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین عدم توجه مردم در خودداری از برگزاری مراسمات، موجب افزایش موارد ابتلا به کرونا در اهواز بوده است. افزایش تعداد نمونه‌گیری‌ها نیز موجب شناسایی افراد حامل سالم شده است.

وی اظهار کرد: افزایش موارد، نشان دهنده این بود که آلودگی وجود دارد اما این مبتلایان به صورت حامل سالم و ناقل ویروس هستند؛ بنابراین برای پیشگیری از طغیان، تصمیم اعمال محدودیت‌ها گرفته شد.

دبیر شورای سلامت اهواز بیان کرد: اعمال محدودیت‌ها تا حدود زیادی چرخه انتقال را قطع می‌کند و بار مضاعف وارد شده بر دوش کادر بهداشتی و درمانی را کاهش می‌دهد؛ اگر این تصمیمات گرفته نمی‌شد، روزهای سختی در پیش داشتیم.

وی گفت: پس از پایان محدودیت‌ها نیز باید ببینیم شرایط شیوع کرونا چگونه خواهد بود اما در مجموع، وضعیت اهواز در دست مردم است.

شریفی تصریح کرد: برای قطع زنجیره انتقال کرونا، مردم باید مجددا شعار در خانه ماندن را در دستور کار خود قرار دهند و تنها برای کارهای ضروری، آن هم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از منزل خارج شوند.

وی با بیان اینکه در خارج از منزل باید از دست زدن به صورت به ویژه ناحیه T صورت پرهیز شود، افزود: اگر می‌خواهیم وضعیت ثابت بماند یا بدتر نشود، مردم باید حتما از خروج غیرضروری از منزل خودداری و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

دبیر شورای سلامت اهواز ادامه داد: مردم اجازه ورود به واحدهای صنفی با محیط کوچک را ندارند و فروشنده باید همه کارهای مورد نیاز را انجام دهد. در فروشگاه‌های بزرگ نیز باید علامت‌گذاری انجام و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود و ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده در اختیار مردم قرار بگیرد. این اماکن باید تهویه مناسب داشته باشند و از پذیرش مشتری بیش از ظرفیت خودداری کنند.

وی تصریح کرد: اگر فرد آلوده به ویروس به مدت ۱۵ دقیقه در یک محیط بسته حضور داشته باشد و از وسایل حفاظت فردی استفاده نکند، می‌تواند سایر افراد را آلوده کند.

شریفی گفت: مردم به اخبار کذب و شایعات توجه نکنند و حتما اخبار را از منابع معتبر پیگیری کنند زیرا این شایعات می‌تواند سلامت روانی را به خطر بیندازد و سیستم ایمنی را ضعیف کند و در نتیجه با ضعیف شدن سیستم ایمنی، زودتر به بیماری مبتلا خواهیم شد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.