×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
میزان بروز کروناویروس در خوزستان هنوز به متوسط کشوری نرسیده است

غلامرضا شریعتی در حاشیه ستاد ملی مدیریت بیماری ناشی از کرونا که امروز، ۲۱ اردیبهشت‌ماه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مقام معظم رهبری و رییس جمهور برگزار شد، اظهارکرد: باتوجه به شرایطی که در برخی شهرهای استان پیش آمده است، تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس افزایشی بیش از حد انتظار داشته است، اگرچه لازم به ذکر است که این تعداد مبتلایان عمدتا سرپایی هستند و تقریبا با حال عمومی خوب بستری می شوند اما تعداد بستری های ما به نسبت افزایش پیدا کرده است که این مهم نیز ۲ دلیل دارد و از دلایل اصلی آن، میزان تست و بیماریابی ما است که افزایش قابل ملاحظه پیدا کرده و در عین حال نیز عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند در برخی شهرها وجود داشته است.

استاندار خوزستان گفت: میزان بروز بیماری در استان خوزستان هنوز به متوسط کشوری نرسیده و کمتر است. همچنین میزان میرایی در استان کمتر از متوسط کشوری است.

وی با بیان این که اخیرا یکسری تبلیغات که بعضا کذب نیز بوده، صورت گرفته است، افزود: باید بگویم از ۱۱۰۰ تخت پیش بینی شده، اکنون ۵۱۰ تخت اشغال است و بیش از ۵۸۰ تخت خالی داریم. از ۱۹۷ تخت آی سی یو در نظر گرفته شده نیز ۱۴۹ تخت اشغال است و تقریبا بیش از ۴۰ تخت در بخش های ویژه بیماران کرونایی هنوز خالی است. اما این خالی بودن تخت ها و تناسب در کل استان، متعادل نیست و ممکن است برخی شهرها تعداد تخت های خالی بیشتر و برخی شهرها تعداد تخت های خالی کمتری داشته باشند.

شریعتی با تاکید بر این که با شرایط بحران مواجه نشدیم و نیستیم، گفت: در برخی شهرها به سمت آستانه تحمل نزدیک می شویم و ممکن است، کمی با شرایطی مواجه شویم که خدای ناکرده با کمی غفلت، قصور یا کم توجهی با مواردی مواجه شویم که کنترل آن سخت شود و مرگ و میر، میرایی و کشندگی را در استان بالاتر ببرد. از این بابت در دانشگاه علوم پزشکی و قرارگاه بیماری کرونا نیز جلسات متعددی با حضور افراد، کارشناسان و متخصصان امر طی چند روز گذشته برگزار و شرایط مختلف آنالیز و رصد و پیشنهاداتی ارائه شد. تا پاسی از شب گذشته نیز در ستاد استانی و شورای تامین به صورت مفصل در این خصوص صحبت و جوانب امر در نظر گرفته شد.

وی عنوان کرد: باتوجه به شرایط استان و روزهای پیش رو و پیش‌بینی‌هایی که می شود، تشخیص دادیم که در برخی شهرهای استان، مجدد محدودیت ایجاد کنیم تا بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را کاهش و قطع کنیم تا خدای ناکرده با طغیان مواجه نشویم.

وی عنوان کرد: من این موضوع را که برخی افراد و بعضا مسئولان بدون اطلاع از شرایط استان خوزستان، توییت کرده بودند که خوزستان طغیان کرده است، رد می کنم زیرا چنین چیزی را شاهد نیستیم و لازم است که این دوستان بدون هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی موضوعی را مطرح نکنند تا باعث التهاب جامعه نشوند.

استاندار خوزستان گفت: شرایط تحت کنترل و پایدار است اما برای جلوگیری از ناپایدارشدن اوضاع، دانشگاه علوم پزشکی و همچنین کمیته علمی پیشنهاداتی ارائه دادند که شب گذشته نیز مفصل در خصوص آن ها بحث کردیم و نهایتا تمام اعضا نظرشان بر این بود که در شهرهای باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان که شهرهای قرمز اعلام شده اند تا پایان هفته تعطیل اعلام شوند و محدودیت های رفت و آمدها در مناطق مختلف شهر ایجاد و شرایط به صورتی مدیریت شود که زنجیره قطع شود.

وی بیان کرد: از ادارات و سازمان ها و همچنین اصناف به جز مشاغل لازم و ضروی می خواهیم که در این زمینه با ما همکاری کنند تا شرایط این شهرها نیز کنترل شود و به حالت عادی برگردند. البته روز جمعه نیز مجددا بررسی می کنیم و اگر لازم باشد، تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.

شریعتی عنوان کرد: فرمانداران، فرمانداران انتظامی، بسیج و دانشگاه های علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان موظف هستند با تمهیداتی که می اندیشند، امور را در شهرها ساری و جاری کنند تا شرایط را مانند قبل به حالت عادی برگردانیم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.