×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
”حماسه مهــر” درروز اکــرام برای کمک به ۱۲۰ بانوی کارگر سایت تفکیک زباله

کُــرونا که آمد دغدغه کسانی که با دسترنج ناشی از کار روزانه گذران زندگی می کردند، افــزون تر شد و رَدِ باریک “رزق و روزی” در سفره هایی که با نانِ بـازو رونق می گرفت، کمرنگ شد. در این روزها که تـب انتشار بیماری کویید ۱۹ کشور را فرا گرفته است برخی مشاغل با تهدیدی جدی رو به رو شده اند و در این بین کودکان، زنان و مردانی هستند که سایه سهمگین بیماری، شاهرگ های معیشت را در زندگی آنان بسته است و امروز این مردمان بیش از هر کس دیگری از آوار کـرونا بر کشور در رنج و عذاب و نیازمندِ یــاری و بخشایندگی اند، چرا که هم برای بیمار نشدن مقاومت می کنند و هم برای زنده ماندن در بی رحمیِ بیکاری، نــداری و فقر.

حــالِ زندگی ۱۲۰ بانوی کارگر و سرپرست خانوار شاغل در سایت تفکیک زباله نیز از فروردین ماه ۹۹، وقتی که برای مقابله با کرونا و حفظ سلامتی شان چاره ای جز خانه نشینی نداشتند، بَــد شد. این حال بد را قلم های مسئولیت پذیر و متعهد دیدند و نشــر دادند. نشرِ ” مهر و انسان دوستی” پویش خبرنگاران همدل را برای کمک به آنان به میدان “ایثار و سخاوت” کشاند تا چراغ انسانیت، عاطفه و نیکوکاری در چهاردیواری بودنشان روشن بماند.

محمد مالـی، خبرنگاری بود که با اشاره به وضعیت ۱۲۰ کارگر شاغل در سایت تفکیک زباله در توئیترش نوشت: “از فروردین ماه ۱۲۰ کارگر خانم که در ۲۵ کیلومتری اهواز در سایت تفکیک زباله مشغول به کارند به خاطر سلامتی خودشان، خانه نشین شده اند. تا برقراری بیمه بیکاری، با کمک شما می خواستم قبل از عید فطر، برایشان یک بسته غذایی آماده کنم، من خودم نصف حقوق فروردینم را می گذارم … بسم الله.” با همت خبرنگاران خیراندیش و همدل این توئیت محدود به فضای توئیتری باقی نماند و به شکل گسترده ای در فضای مجازی و در بستر پیام رسان ها منتشر شد تا این خبرنگار خوزستانی بــانی تولّد نهالی سبز به نام پویش خبرنگاران همدل جهت تهیه ۱۲۰ بسته غذایی برای هدیه به این کارگران شود.

امروز جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه جمعی از خبرنگاران خوزستانی در ایامی که مصادف با میلاد با سعادت آقا امام حسن مجتبی (ع) است و به نام “روز اکرام و ایتام” نامگذاری شده است، با تاسی به سیره اهل بیت عصمت و طهارت (عیلهم السلام) به عهدی که برای تامین غذای این خانواده های شریف قبل از عید فطر با خدای خود بسته بودند، وفا کردند و در آیین بسته بندی این مواد غذایی حضور یافتند تا این اقلام را در رمضان کریم که ماه مهربانی خداست با دست مهر، همبستگی، عاطفه، همدلی و دوستی شان برای اهدا به این خانواده های نیازمند، بسته بندی کنند و نشان دهند که نیکوکاری در هر شرایطی ادامه دارد.

گفتنی است؛ این بسته های مواد غذایی به همراه ۱۲۰ بسته فرهنگی از روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در بین خانواده های کارگران سایت تفکیک زباله اهواز توزیع خواهد شد.

 

”حماسه مهــر

 

”حماسه مهــر

 

”حماسه مهــر

 

”حماسه مهــر

 

”حماسه مهــر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.