×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
هیچ گونه کم کاری از سوی مدیران شهرستان در زمینه اجرای مصوبات ستاد کرونا پذیرفتنی نیست/ در زمینه سلامت مردم با کسی تعارف نداریم/ رفتارهای خطرساز برخی از مردم و بی‌توجهی آنها باعث گسترش شیوع ویروس شده است / بی‌مهری در پرداخت کارانه کادر درمان علوم پزشکی دزفول

امید بن عباس سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول پیش از ظهر چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۹ در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان دزفول که در سالن جلسات سپاه برگزار شد، اظهار کرد: طولانی شدن شرایط کرونایی موجب خستگی و بی‌تفاوتی برخی از مدیران شده است و اگر این بی‌تفاوتی ادامه یابد، تمام اقدامات و زحمات هدر می‌رود لذا لازم است مدیران جدیت داشته باشند و احساس مسئولیت را در مجموعه تحت امر خود نیز تقویت کنند.

وی با بیان اینکه مدیران با همان جدیت روزهای ابتدایی شیوع کرونا نسبت به اجرای مصوبات پایبند باشند، افزود: مدیران باید بسیار حساس و جدی باشند چرا که حتی در صورت بی‌توجهی بخشی از مردم، اقدامات ما برای بخشی از جامعه بازدارنده خواهد بود و موجب حفظ سلامت بسیاری از مردم و قطع و کوتاهی زنجیره انتقال می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول از ارزیابی عملکرد مسئولان در خصوص نحوه عمل به مصوبات ستاد کرونا خبر داد و گفت: در زمینه «سلامت مردم» با کسی تعارفی نخواهیم داشت و بر اساس دستور استاندار خوزستان، مدیران کم‌کار و متخلف برکنار خواهند شد؛ لذا هیچ مدیری حق ندارد با بهانه کمبود امکانات و منابع مالی نسبت به انجام وظایف در زمینه مقابله با کرونا کوتاهی کند.

بن عباس با انتقاد از عملکرد بخشداران، عنوان کرد: ضمانت اجرای مصوبات ستاد کرونا در هر بخشی بر عهده بخشدار است لذا بخشداران تمام شرایط مناطق زیرمجموعه خود را رصد کنند و از ظرفیت ریش‌سفیدان و معتمدان استفاده کنند ضمن اینکه از برگزاری هرگونه مراسم جلوگیری کنند و اگر مراسمی برگزار شد دستگاه قضا به موضوع ورود کند چرا که بنا نیست نسبت به بازی کردن عده‌ای با سلامت مردم بی‌تفاوت باشیم‌.

وی با بیان اینکه برخورد با متخلفان به منظور ایجاد بازدارندگی در جامعه رسانه‌ای شوند، گفت: نظارت و بازرسی از اصناف کاهش‌یافته است و کوتاهی‌های متعددی از سوی برخی عوامل ستاد شهرستانی کرونا مشاهده شده است؛ لذا باید گشت‌های مشترک صمت، تعزیرات، بهداشت و پلیس اماکن ساماندهی و افزایش یابند و از ظرفیت بسیج اصناف نیز برای بازرسی‌ها استفاده شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه از ظرفیت هیئت امنا و شورای بازار برای توجیه اصناف و الزام آنها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده شود، اضافه کرد: کم‌کاری دستگاه‌های متولی نظارت طی چند روز اخیر به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و این روند باید تغییر یابد ضمن اینکه خودم به عنوان فرماندار بر نحوه بازرسی‌ها نظارت خواهم داشت و مدیران اتحادیه‌ها و مسئولان کم‌کار برکنار خواهند شد.

بن عباس با بیان اینکه مدیران شهرستان با تعطیل کردن برخی اقدامات، حساسیت را در جامعه کمرنگ کرده‌اند، تصریح کرد: ورود ارباب‌رجوع بدون ماسک به ادارات ممنوع است و تمامی پرسنل سازمان‌ها و ادارات ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند چرا که شیوع کرونا در بین کارکنان و مدیران ادارات رو به افزایش است.

وی در ادامه با بیان اینکه پاساژها، بازارهای مرکزی و بازارهای مسقف فقط تا ساعت هشت شب اجازه فعالیت دارند، گفت: کماکان فعالیت آرایشگاه‌های زنانه، مردانه، سینماها، مجموعه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، تفریحی، مساجد، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و آرامستان ها تعطیل است و کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها فقط به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند لذا بازرسی از این اصناف از سوی اداره صمت جدی‌تر گرفته شود و واحدهای صنفی متخلف پلمب شوند.

بن عباس خواستار توقف فعالیت اتوبوس‌رانی و حمل‌ونقل عمومی در دزفول شد و عنوان کرد: با توجه به اینکه بر اساس آمار حمل‌ونقل عمومی حدود ۲۷ درصد از محل‌های شیوع بیماری اعلام شده است، جلسه مشترکی بین شهرداری و مرکز بهداشت برگزار شود تا یک بازنگری در خصوص حمل‌ونقل عمومی و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد و سپس تصمیم مرکز بهداشت در این خصوص لازم الاجرا است.

بیماریابی، عامل افرایش آمار کرونا در دزفول
وی در ادامه یکی از دلایل صعود روند آمار کرونا در دزفول را افزایش بیماریابی به دلیل وجود آزمایشگاه، کیت‌های آزمایش و نمونه‌گیری‌های سرپایی در مراکز ۱۶ ساعته عنوان کرد و گفت: این امر موجب شناسایی سریع افراد مبتلا و کاهش مرگ‌ومیر در شهرستان شده که لازم است این اقدامات با قدرت ادامه یابند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بی‌توجهی مردم را به رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از دیگر عوامل افزایش آمار مبتلایان در این شهرستان برشمرد و افزود: رفتارهای خطرساز مردم و بی‌توجهی آنها باعث گسترش شیوع ویروس شده است که این امر موجب محروم شدن جامعه از بسیاری از برنامه‌ها به ویژه در ماه رمضان شده است بنابراین لازم است مردم رفتار خود را اصلاح کنند و با پایبندی به ضوابط، آرامش را به جامعه برگردانند.

بن عباس با بیان اینکه در این شرایط امن‌ترین جا خانه است، افزود: مردم به ویژه افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای فقط برای امورات ضروری و با رعایت نکات بهداشتی از منزل خارج شوند و این وضعیت قرنطینه خانگی را برای رسیدن به روزهای امیدوارکننده تحمل کنند.
وی بر ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع و مجلس عزا و عروسی در شهرستان دزفول تأکید کرد و گفت: دادستانی با بخشداران و نیروی انتظامی جلسه مشترکی برگزار کند تا ضعف‌ها در زمینه برخورد با برگزاری هرگونه مراسم بررسی و رفع شود و اقدامات بازدارنده در این خصوص صورت بگیرد ضمن اینکه حکم جلب بانیان برگزاری مجالس اخذ و دستگیر شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه همه مدیران باید در زمینه هشدار، تذکر و آگاه‌سازی مردم همگام با دانشگاه علوم پزشکی ورود کنند، افزود: شرایط به گونه‌ای است که اگر همدل و همراه نباشیم اوضاع کنترل نمی‌شود لذا مدیران شهرستان باید سفت و محکم پای‌کار باشند و رسالت خود را که حفظ سلامت و صیانت از جامعه است، به خوبی و بیش‌ازپیش انجام دهند.

 

🔴 بی‌مهری در پرداخت کارانه کادر درمان علوم پزشکی دزفول

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت:  میانگین سنی فوت شدگان کرونا در شهرستان ۶۸ سال و میانگین استانی را ۶۳ سال که این موضوع نشان می‌دهد کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول مراقبت بیشتری داشته‌اند که جای قدردانی دارد.

وی افزود: مقابله با کرونا نیازمند همت جمعی است و از مردم به ویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای تقاضا می‌شود در خانه بمانند و تا حد امکان خارج نشوند.

بن عباس افزود: ثانیه به ثانیه نظارت‌ها مهم و ارزشمند است زیرا با کمی تعلل احتمال ابتلای چند نفر به کرونا وجود دارد.

وی با اشاره به ادامه تعطیلی بوستان‌ها و آرامستان‌های دزفول گفت: اصناف و وسایل نقلیه عمومی به ترتیب با ۲۷  و ۲۳ درصد، بیشترین احتمال شیوع ویروس کرونا را دارند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بیان کرد: شناسایی افرادی که بعضا علائم ندارند، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر کمک خوبی به کنترل بیماری خواهند کرد.

وی با اشاره به تلاش و زحمات پرسنل درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد:  در شرایط شیوع ویروس کرونا، انگیزه کار اکادر درمان که در صف مقابله با کرونا هستند، باید انگیزه و روحیه داشته باشند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: با اینکه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۲۰ درصد جمعیت استان خوزستان را زیرپوشش خدمات درمانی خود دارد اما نسبت به تخصیص کارانه با بی‌مهری مواجه شده است.

وی بدون اشاره به میزان کارانه پرداخت شده به دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: کارانه تخصیص یافته به یک دانشگاه علوم پزشکی چندین برابر کارانه دانشگاه علوم پزشکی دزفول بوده که این موضوع مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول
۱۷ اردیبهشت ۹۹

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.