×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
جداسازی زباله‌های بیماران کرونایی در اهواز

مهرداد شریفی با اشاره به عدم جمع‌آوری زباله‌گردها در روزهای کرونایی تصریح کرد: در حال حاضر حدود یک هزار و ۸۰۰ زباله‌گرد در اهواز فعال هستند که روزانه بدون دستکش و ابزار حفاظتی، زباله‌ها را جابه‌جا می‌کنند و فعالیت این افراد، خطر بزرگی برای انتقال بیماری است.

وی افزود: در این شرایط، به شهرداری اهواز پیشنهاد دادیم کیسه‌های قرمز رنگی با هشدار زباله‌های عفونی کرونایی در اختیار مردم قرار دهد، زیرا در حال حاضر در بسیاری از خانواده‌ها بیمار کرونایی وجود دارد و یا افرادی با علائم بیماری دارند.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: سازمان پسماند شهرداری به این توصیه عمل کرد و کیسه‌های پلاستیکی قرمز رنگ با هشدار زباله‌های عفونی کرونایی آماده کرده است. این کیسه‌های پلاستیکی قرمز در یکی دو روز آینده به پایگاه‌های سلامت تحویل داده می‌شوند تا در اختیار خانواده‌های دارای بیماران کرونایی قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر زباله‌گردها این کیسه‌ها را مشاهده کنند و متوجه شوند که کیسه‌ها حاوی زباله‌های بیماری کرونایی است، به آن دست نمی‌زنند.

شریفی ادامه داد: در صورتی که خانواده‌ای، بیمار مبتلا به کرونا داشته باشد اما چنین کیسه‌هایی را در اختیار نداشته باشد، باید پسماندهای بیمار را در کیسه پلاستیکی شفاف قرار دهند یا با نوشته‌ای روی کیسه، مشخص کنند که پسماندهای بیمار کرونایی در آن قرار داده شده تا زباله‌گردها از دست زدن به این کیسه‌ها خودداری کنند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز همچنین گفت: افراد مشکوک به کروناویروس برای تشخیص زودهنگام بیماری باید برای نمونه‌گیری به مراکز ۱۶ ساعته سلامت مراجعه کنند. جواب این آزمایش‌ها ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد داده می‌شود و در روزهای گذشته شاهد تجمع مردم در مراکز سلامت برای اخذ جواب آزمایش بوده‌ایم.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از انتقال ویروس و کاهش تردد مردم، در یکی دو روز آینده سیستم پیامکی مرکز بهداشت غرب اهواز راه‌اندازی خواهد شد تا شهروندان دیگر برای اخذ جواب آزمایش به مراکز بهداشتی مراجعه نکنند.

شریفی با اشاره به فعالیت ۱۰ مرکز ۱۶ ساعته در غرب اهواز، تصریح کرد: علاوه بر مرکز نمونه‌گیری کروناویروس کیان‌آباد، در یکی دو روز آینده مرکز دوم نمونه‌گیری غرب اهواز نیز در کوی سعدی راه‌اندازی می‌شود. در صورت نیاز سومین مرکز نمونه‌گیری کروناویروس نیز در غرب اهواز راه‌اندازی خواهد شد.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.